arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۰۰۴۲
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۰ - ۲۱ مهر ۱۳۹۴

کدام مربی‌ 10 بار دعوت خندوانه را رد کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فیروز کریمی همانند همیشه بی پرده سخن میان آورد.

مسئولان دلسوز قصد پرکردن جای خالی سایپا را داشتند
تیم اکسین البرز به وسیله یک گروه سرمایه گذار و ورزش دوست که دلشان به حال ورزش استان البرز می تپد، تشکیل شده. یکسری از افراد سرمایه گذاری کردند و مسوولین عالی رتبه استان هم خواهان این بودند که بعد از رفتن سایپا برای پرکردن خلاء این تیم لیگ برتری تیمی داشته باشند و از من خواستم به دلیل تجاربی که دارم این ماموریت را انجام بدهم. ابتدا در لیگ یک سرمایه گذاری کردم. اما چون به موقع برای این قضیه اقدام نکردیم موفق نشدیم با این تیم در لیگ یک حضور داشته باشیم و آخر سر توانستیم این تیم لیگ 2 را به استان البرز منتقل کنیم.

پتانسیل صعود به لیگ یک را داریم
با تعدادی از بچه های خوب در سطح استان و یکسری بازیکن جوان بدون اینکه تقریبا تیمی وجود داشته باشد، تمرین می کردیم و همانطور که گفتم نیت این بود که در لیگ یک حضور داشته باشیم که نشد. اما بچه ها معرفت به خرج دادند و به لیگ 2 آمدند و مشغول به کار شدند و مسوولان نیز همه جوره حمایت کردند. جو مناسبی وجود من فکر می کنم این تیم پتانسیل صعود به لیگ یک را دارد.

از دور روی تیم نظارت دارم
من از ابتدا گفتم تا زمانی که این تیم بخواهد شکل بگیرد، همکاری می کنم ولی الان خودشان مربی دارند و مربیان کارشان را انجام می دهند و من هیچ سمتی به لحاظ فنی ندارم. شرکت اکسین هم همه رقم همکاری کرده آقای میلان لویی به عنوان رئیس هیات مدیره و سایر اعضای هیات مدیره و ریاست شرکت اکسین با ما همکاری کردند و تشکیل این جمع نفاق جمعی بوده و در نهای این تیم به وجود آمد، خود من نیز از دور روی کار نظارت دارم. ان‎شاءالله با توجه به زحماتی کشیده که می شود این تیم صعود کند.

اولین گام را محکم برداشتیم
ما بازیکنان شاخصی مثل میثم حاج بابایی، علی امیری، محمد نیک نهال، شاهین شفیعی، اصغر کریمی، فرج الله لطفی، محمود شفیعی، اصغر نادعلی، مصطفی باقری نیا و چند بازیکن دیگر که الان حضور ذهن نداریم در تیم مان داریم که همه این ها سابقه بازی در لیگ برتر و لیگ یک را دارند. تیم خوبی تشکیل داده ایم و موفق شدیم بازی اول را ببریم. امیدوارم گام های بعدی را نیز محکم برداریم.

مقابل عمان مستحق گرفتن مساوی نبودیم و باید می باختیم
من از گذشته تا به الان یک جمله راجع به تیم ملی داشته ایم و آن هم این است که پتانسیل فوتبال ما در سطح ملی به مراتب بیشتر از این چیزی است که نمایش می دهیم. تمام دیدگاه من همین است و الان هم این اعتقاد را دارم؛ ما با این موجودیت می توانیم بهتر بازی کنیم و نتیجه بگیریم و امروزه می بینیم که فوتبال ملی ما افول کرده و ما به خاطر مساوی با عمان شاد می شویم. تازه ما مقابل عمان استحقاق گرفتن یک امتیاز را هم نداشتیم و بدون هیچ طرح و برنامه ای دنبال کار بودیم و به نظر من و طبق تحلیل فنی باید می باختیم اما توانستیم یک مساوی بگیریم. بضاعت فوتبال ما زیاد است و باید خیلی فراتر ازاین ها برویم و اینجور نمایش دادن و نتیجه گرفتن برای ما درد است.

کی روش در این 5 سال داشته هایش را به تیم ملی منتقل کرده است
من اعتقاد دارم داشته هایش را در این 5 ساله به تیم ملی ما انتقال داده و الان هم با این شرایطی و موقعیتی که داریم نمایش دلپذیری ارائه نمی دهیم و مسائل حاشیه هم گریبانگیر کار شده است و کار را بدتر از گذشته کرده و تمرکز کار به هم خورده و ار را از قبل بدتر کرده است.

کسی که در تمرینات تیم ملی حضور ندارد ایراد فنی نگیرد
اگر کسی قرار است دلیل فنی برای نمایش تیم ملی ارائه دهد باید در تمرینات این تیم حضور داشته باشد و بدون حضور مستمر در تمرینات ارائه نظریه چیز غلطی است. وقتی من نمی دانم در تمرینات چه گذشته چطور می توانم راجع به چیدمان حرف بزنم و یا نسبت به ارنج ایراد بگیرم و یا اینکه نسبت به نوع تعامل خط دفاع و حمله اشکال بگیرم. همچین چیزی در دنیا نداریم.

نمی توانیم به کی روش بگوییم فلان زوج را در زمین بگذار
پتانسیل فوتبال ملی خیلی بالاست می توان بازی های بهتر از این ارائه داد. این بچه ها با رهبری درست می تواند بازی های بهتر از این به نمایش بگذارند و من می توانم به عنوان یک مربی این ادعا را داشته باشم ولی نمی توانم بگویم کی روش باید بجای این زوج، فلان زوج را در زمین بگذارد زیرا حرف بی منطقی است. شاید آن دونفری که از نظر ما نباید در زمین باشند، در تمرینات بهترین بودند و بازی کردنشان طبیعی است.

بازی با ژاپن برای ما ملاک نیست
درباره بازی ایران و ژاپن که امشب برگزار می شود باید بگویم که بازی تدارکاتی اسمش رویش است و این دیدارها نمی توانند ملاک باشند. از طریق بازی تدارکاتی باید نقاط ضعف مشخص شود و هدف از این بازی ها پیدا کردن نقاط ضعف است و خیلی هم نمی شود ایراد گرفت. به هر حال ما در خانه بازی می کنیم و استرس نداریم از آن طرف از حمایت تماشاگرانمان نیز برخوردار هستیم و دستمان برای تعویض باز است. در کل این بازی برای تیم ملی مفید است. این بازی موید خیلی از مسائل است بعد از این دیدار قطعا از لحاظ فنی با شما مفصل گفت و گو می کنم.

فوتبال حقیقی ما دارد به سمت فوتبال مجازی کشیده می شود
تعطیلی لیگ یکی از دلایل رکورد فوتبال ما است آن هم تعطیلی که به کرات انجام می شود. زمانی که بازیکن میل به تمرین را از دست می دهد. آماده دیدن هرگونه صدمه ای نیز هست اما مصدومیت های بازیکنان ما ریشه در جاهای دیگر نیز دارد. البته بدنسازی همانند سال های گذشته است چه بسا پیشرفت نیز کرده ولی ریشه مصدومیت ها به دلیل عدم استراحت کامل و غیرحرفه ای و غیرمسوول بودن بازیکن است. این ها به کنار حضور بازیکنان در صفحه های مجازی باعث شده فوتبال ما از فوتبال حقیقی به سمت فوتبال مجازی برود و ثمره اش همین است که می بینید. باید بازیکنان به شکل درست مدیریت شوند. مربی ها باید نسبت به این قضیه دقیق، حساس و موشکافانه واکنش نشان دهند تا بچه هایمان عاقبت به خیر شوند، در غیر این صورت همین روند ادامه خواهد داشت.

فعلا دعوت رامبد را رد کردم
رامبد جوان بالای 10 بار برای رفتن به برنامه خندوانه از من دعوت کرده است ولی من دعوتش را رد کرده ام. البته آقای جوان نسبت به من محبت دارد خیلی هم از او ممنون هستم ولی گرفتاری های شخصی دارم و به رامبد گفتم در یک فرصت مناسب با تو تماس می گیرم و به برنامه ات می آیم و من در فرصتی مناسب مهمان این برنامه خواهم بود.

در جنگ نابرابر ضعیف محکوم به شکست است
وقتی از فیروز کریمی سوال شد چرا پیشنهاد از تیم های لیگ برتری که در این مدت به او شده است را رد کرده پاسخ داد: به هر حال افتادن یک تیم ثمره کار مربی است البته گاهی اوقات می تواند خیلی در این مساله دخیل نباشد ولی این موضوع قابل قبول نیست. هنگامی که وسط کار در روند تیم داری اشکال پیش می آید، مربی ناچارا صدمه می خورد و این اتفاقی است که نباید از آن غافل بشویم ولی چیزی که در این بین وجود دارد این است که مسوولیت سقوط و صعود برعهده مربیان است. در گرداب غرق شدن ممکن است خیلی کاری از دست مربی برنیاید ولی ورود به گرداب دست خود مربی است و وقتی که ورود کرد مسوولیت غرق شدن با خودش است زیرا با دست خودش وارد گرداب شده است و طعم تلخ سقوط را چشیده است. اگر امکانات یکنواخت را در اختیار تیم ها بگذارند و این امکانات به طور مساوی تقسیم شود، می توان گفت چه کسی چند مرده حلاج است ولی در جایی که جنگ نابرابر وجود دارد ضعیف محکوم به شکست است.
نظرات بینندگان