arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۰۰۹۶
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۴ - ۲۱ مهر ۱۳۹۴

چرا حداد عادل در جلسات بررسی برجام حضور نداشت؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در حاشیه جلسه علنی روز سه‌شنبه مجلس مهرداد بذرپاش در جمع خبرنگاران گفت:آقای حداد در مدت بررسی طرح مریض و در بیمارستان بستری بودند و به همین دلیل نتوانستند در مجلس حضور یابند.
عضو کمیسیون برجام با اشاره به بررسی این طرح در کمیسیون امنیت ملی در کمتر از دو ساعت بدون بررسی پیشنهادات، گفت: امروز هم در صحن علنی مجلس این طرح ظرف یک ربع بدون بررسی پیشنهادات به تصویب رسید.

وی در خصوص جلسه اولیه فراکسیون اصولگرایان و رهروان برای تنظیم این طرح، گفت: در آن جلسه از طرف اصولگرایان، بنده، آقای زارعی و زاکانی و از طرف رهروان، آقای جلالی، بروجردی و حقیقت‌پور حضور داشتند.

بذرپاش ادامه داد: ۱۱ پیشنهاد از سوی اصولگرایان مطرح شد که اعضا با ۹ پیشنهاد موافقت کردند اما تائید نهایی آن به جلسه با رئیس مجلس موکول شد.

وی اظهار داشت: در جلسه با رئیس مجلس همه پیشنهادات اصولگرایان خط خورد و فقط یک پیشنهاد باقی ماند؛ آن پیشنهاد در خصوص اقدام متقابل ایران در صورت بازگشت مجدد تحریم‌ها بود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: علاوه بر این پیشنهاد دیگری نیز مبنی بر تکلیف دولت به تولید ۱۹۰هزار سو انرژی در طرح گنجانده شد و در ماده واحده طرح نیز تغییراتی صورت گرفت.

بذرپاش تصریح کرد: جلسات دو فراکسیون برای توافق و اثر طرح نهایی برگزار شد، اما پیشنهادات فراکسیون اصولگرایان رد شد؛ بنابراین توافقی صورت نگرفت و به همین دلیل طرح برجام توسط اصولگرایان امضا نشد.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگاری در خصوص مواضع متفاوت اعضای فراکسیون اصولگرایان، گفت: فراکسیون اصولگرایان موضع واحدی دارد. آقای حداد در مدت بررسی طرح مریض و در بیمارستان بستری بودند و به همین دلیل نتوانستند در مجلس حضور یابند.
نظرات بینندگان