arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۰۱۱۲
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۵ - ۲۱ مهر ۱۳۹۴

برنامه ریزی سازمان حج و زیارت برای تمتع ۹۵

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت،‌ حسین اسماعیلی اظهار کرد: پیرو توصیه‌های سرپرست حجاج ایرانی و رئیس سازمان حج و زیارت، کار اجاره مسکن در دو شهر مکه و مدینه برای اسکان زائران حج سال آینده شروع شد.

حسین اسماعیلی گفت: این اقدام در چارچوب سیاست‌های ابلاغی برای حج گزاران سال آینده و برای اسکان حدود 61 هزار زائر ایرانی صورت می‌گیرد و در صورت افزایش سهیمه در مراحل بعدی، اقدام خواهد شد.

مدیر نظارت و بازرسی بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه اجاره مسکن در شهر مکه مکرمه در دو مرحله انجام می‌شود اظهار کرد: در مرحله اول قرارداد اجاره برای اسکان حدود 40 درصد زائران منعقد شده و مرحله دوم اجاره در ماه‌های ربیع‌الاول و ربیع‌الثانی برای اسکان باقیمانده زائران خواهد بود.

اسماعیلی گفت: با توجه به ارزیابی انجام شده از زائران و گزارش‌های جمع‌آوری شده از بازرسان سیاست حذف هتل‌هایی که رضایت کمتری از آنها بوده ادامه یافته و از 57 هتل اجاره شده برای اسکان حجاج امسال، احتمالا حدود 10 درصد برای سال آینده حذف خواهد شد.

مدیر نظارت و بازرسی بعثه مقام معظم رهبری در ادامه با اشاره به اینکه ادامه تخریب‌ها از ظرفیت پذیرش هتل‌ها در منطقه مرکزی شهر مدینه کاسته است افزود: در مدینه تا 15 ماه محرم حدود 40 هزار تخت دیگر حذف می‌شود و با توجه به اینکه هتل‌های جدید هنوز ساخته نشده کار اجاره مسکن دشوارتر است.

وی افزود: در چنین شرایطی تلاش‌ها بر روی اجاره مسکن‌های مناسب بدون افزایش قیمت متمرکز شده است. برنامه‌ریزی شده است که قرارداد اجاره هتل‌ها در مدینه برای اسکان 99 درصد زائران سال آینده تا بیست و پنجم مهرماه نهایی شود.


برچسب ها: حج گزاران ، عمره ، تمتع ، منا
نظرات بینندگان