arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۰۱۱۳
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۵ - ۲۱ مهر ۱۳۹۴

آیت الله نوری‌همدانی: اینکه قیمت ها هر ساله تغییر پیدا کند، مناسب نیست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وی روز سه شنبه در دیدار علی عسکری رییس امور مالیاتی کشور افزود: وقتی مالیات بر روی اجناس کشیده می شود، فقرا نیز باید آن مالیات را پرداخت کنند که مناسب و درست نیست.
وی در ادامه گفت: اقتصاد از موضوعات بسیاری مهمی است که آثار خود را زودتر از دیگر ابعاد موجود در زندگی مردم نشان می دهد.
آیت الله نوری همدانی اضافه کرد: باید مجرمان را شناسایی و آنان را مجازات کرد.
وی گفت: اقتصاد، از موضوعاتی است که با زندگی مردم رابطه مستقیم دارد و از ابعاد زندگی آنان محسوب می شود.
آیت الله نوری همدانی با بیان این مطلب که در 32 آیه قرآن کریم، زکات و نماز در کنار هم آمده است، تصریح کرد: همانطور که انسان مسئولیتی در برابر پروردگار دارد در برابر اجتماع نیز مسئول است.
وی بیان کرد: مسئولیت ها در رهبری اجتماع به مردم سپرده شده و باید در این راه اقدامات مناسب داشته باشند.
وی با تأکید بر رابطه دریافت مالیات با تمکن و رفاه مالی مردم، به نامه 53 نهج البلاغه اشاره کرد و افزود: در این نامه حضرت امیر(ع) به مالک اشتر فرموده است 'ای مالک؛ نظرت به رفاه، عمارت و آبادی مردم بیش از نظرت به مالیات باشد؛ چراکه اخذ مالیات بدون توجه به احوال مردم، شهرها را خراب و مردم را به هلاکت می رساند.'
این مرجع تقلید با اشاره به گلایه های مردم از گرانی ها، ابراز داشت: در توصیه هایی به رییس جمهوری و معاونان ایشان این نکته را تذکر دادم که باید قیمت اجناس در کشور یکسان بوده و بستگی به بالا یا پایین شهر نداشته باشد.
آیت الله نوری همدانی در ادامه با بیان این مطلب که ثبات قیمت ها نیاز کشور است، خاطرنشان کرد: امروز این ثبات قیمت در کشور وجود ندارد و چرا ما باید از آن عاجز و ناتوان بوده یا به آن اعتنا نکنیم؟
وی افزود: امروز قیمت ها در بالا و پایین شهر؛ شهر با روستا؛ شهر با میانه های راه و ... متفاوت است و از مشکلاتی است که باید برای آن برنامه ریزی کرد.
وی گفت: اینکه قیمت ها هر ساله تغییر پیدا کند، مناسب نیست و باید آن را حل کنید و مردم از دولت انتظار دارند.
منبع: ایرنا
برچسب ها: مالیات ، زکات ، مجرم ، گلایه
نظرات بینندگان