arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۰۱۵۵
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۷ - ۲۱ مهر ۱۳۹۴

کاپیتان ایران یک بازی تا باشگاه ۱۰۰ تایی‌ها

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدافع کهنه‌کار تیم ملی ایران که در غیاب آندرانیک تیموریان بازوبند کاپیتانی تیم کشورمان برابر ژاپن را بر بازو بسته است، با حضور مقابل چشم بادامی‌ها، تعداد بازی‌های ملی خود را به ۹۹ بازی رساند.

 تیم ملی فوتبال ایران از ساعت ۱۷ امروز سه‌شنبه و در دیداری تدارکاتی برابر ژاپن در ورزشگاه آزادی صف آرایی کرده است که سیدجلال حسینی با حضور در این بازی، تعداد بازی‌های ملی خود را به ۹۹ بازی رساند. وی در این بازی و در غیاب آندارنیک تیموریان، کاپیتان تیم ملی ایران هم شده است.

سیدجلال که از جام ملت‌های ۲۰۰۴ آسیا توانست جایگاه ثابتی در خط دفاع تیم ملی ایران برای خود بدست آورد و جای بزرگانی همچون یحیی گل‌محمدی، سهراب بختیاری‌زاده و ... را پرکند، امروز با ۹۹ بازی ملی در آستانه رسیدن به باشگاه «۱۰۰» تایی‌های فوتبال ملی دنیا قرار گرفته است.

در تاریخ ۱۸ بهمن‌ماه سال ۱۳۸۵، سیدجلال حسینی در بازی دوستانه تیم ملی ایران برابر بلاروس برای نخستین بار به میدان رفت، مسابقه‌ای که تیم ملی با هدایت امیر قلعه‌نویی برابر این تیم اروپایی به تساوی ۲ بر ۲ دست یافت. بازی با عراق در رقابتهای غرب آسیا ۲۰۰۷- اردن، که ۲۶ خردادماه سال ۱۳۸۶ در شهر امان برگزار شد، نخستین بازی رسمی سیدجلال با پیراهن تیم ملی کشورمان بود.

این بازیکن با تجربه تیم ملی ایران تنها یک بازی ملی دیگر نیاز دارد تا پس از علی دایی، مهدی مهدوی‌کیا، علی کریمی و جواد نکونام، به عنوان چهارمین ایرانی به باشگاه «۱۰۰» تایی‌ها فوتبال ملی دنیا رسیده و رکورد جالبی را در کارنامه فوتبالی‌اش به ثبت برساند. البته او نخستین مدافع تاریخ ایران است که چنین رکوردی را به دست می‌آورد.

سیدجلال درصورت حضور در بازی‌ برگشت ایران با ترکمنستان در انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ - روسیه و جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ - امارات که روز پنجشنبه ۲۱ آبان‌ماه در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود، به رکورد ۱۰۰ بازی ملی خواهد رسید.

این مدافع کشورمان که متولد ۱۴ بهمن‌ماه ۱۳۶۰ است، در این سال‌ها در تیم‌های ملوان بندرانزلی، سایپا البرز و سپاهان اصفهان، پرسپولیس تهران، الاهلی قطر و نفت تهران به میدان رفته و در ۹۹ بازی گذشته تیم ملی، ۷ گل هم به ثمر رسانده است.

البته اگر این بازیکن با مشکلات مالیاتی روبرو نمی‌شد و دیدار دوستانه ایران با ازبکستان و بازی رسمی با ترکمنستان را از دست نمی‌داد، امروز ۱۰۱ بازی ملی داشت و می‌توانست در بازی روز پنجشنبه ۱۶ مهرماه برابر عمان که با تساوی یک بر یک به پایان رسید، به باشگاه «۱۰۰» تایی‌ها وارد شود.

منبع: مهر
نظرات بینندگان