arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۰۲۹۶
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۲ - ۲۲ مهر ۱۳۹۴

یادداشت یک مدیر تلویزیون پس از دیدار صداوسیمایی‌ها با مقام معظم رهبری

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدیر شبکه مستند سیما پس از دیدار مدیران رسانه ملی با مقام معظم رهبری در سرمقاله‌ای بر لزوم تعاملی شدن تولیدات رسانه ملی تأکید کرد و از «مسئولیت» به عنوان یکی از پارامترهای جدی «مدیریت» نام برد.


 پس از دیدار مدیران سازمان صداوسیما با مقام معظم رهبری، امیر تاجیک - مدیر شبکه مستند - درباره الزامات فعلی در عرصه رسانه مطلبی نوشت.
 
وی در بخشی از این مطلب با بیان اینکه «در سیستم مدیریتی جدید "مسئولیت" یکی از پارامترهای جدی "مدیریت" خواهد بود» آورده است: «مدیران صرفا برای گذران امور به صورت خنثی و روتین در سازمان فعالیت نخواهند کرد.»
 
مدیر شبکه مستند در این مطلب با اشاره به تأکید موکد سکاندار انقلاب اسلامی به اهمیت عنصر فرهنگ، درباره لزوم حذف تفکرات قدیمی، پوسیده و غیرکاربردی برای بهره‌برداری مناسب فرهنگی نوشته و با نام بردن از فرازهایی از سخنرانی مقام معظم رهبری، از برداشتن گام‌های ابتدایی حرکتی برنامه ریزی شده، مدون، منطقی، علمی، درازمدت و اثرگذار با حضور دکتر سرافراز خبر داده است.
 
در بخش دیگری از یادداشت او آمده است: «ساختارهای قدیمی و منبعث از تئوری مدیریت کلاسیک، امروز نه برای مردم و نه برای رسانه ملی منفعتی ایجاد نمی کند.»
 
تاجیک همچنین در این یادداشت دستورالعمل‌هایی را نیز برای استفاده بهینه از عناصر زمان و هزینه ارائه کرده و از لزوم حضور فعال رسانه در محیط مجازی وب و شبکه های مجازی سخن گفته است.
 
مدیر شبکه مستند درباره ضرورت تعاملی کردن رسانه نیز در بخشی از مطلب خود آورده است: «بکارگیری نیروهای مستعد و علاقه‌مند به حوزه رسانه از میان اقشار مختلف مردم برای پرداختن به تمام سلیقه‌های ملی یکی دیگر از دستورالعمل‌های سازمان است.»
 
پایان بخش این مطلب اعلام تصمیم سازمان صداوسیما برای تقویت تولیدات موضوعی در شبکه‌های تخصصی و تغییر استراتژی آن از حالت "قالب محور" به سیستم "موضوع محور" است.

منبع: خبر آنلاین
نظرات بینندگان