arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۰۴۲۶
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۲۰ - ۲۲ مهر ۱۳۹۴
استاندار مازندران:

ذخایر خاویار دریای خزر به صفر رسید

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
استاندار مازندران گفت: در سالهای قبل ۳۰۰ تن خاویار در دریای خزر تولید می‌شد که امروزه به صفر درصد رسیده است و عامل آن کشورهایی هستند که نفت تولید می‌کنند و باید پاسخگو باشند.

 ربیع فلاح شامګاه چهارشنبه در مراسم هجدهمین اجلاس رؤسای دانشگاه‌های دولتی حاشیه دریای خزر گفت: دانشگاه‌ها باید به تحقیقات کاربردی روی‌آورند و ایده‌ها را به محصول و کسب‌وکار تبدیل کنند و به حل مشکلات محلی و منطقه‌ای بپردازند و کارآفرین باشند.

استاندار مازندران افزود: با توجه به ارائه گزارش متوجه می‌شویم که با یک سری از چالش‌های منطقه‌ای روبرو هستیم که دانشگاه‌ها نقش تأثیرگذاری در حل آن دارند.

وی تأکید کردد: دریای مازندران به‌عنوان دریای صلح و آرام بوده که مردمان پنج کشور حاشیه در کمال آرامش در کنار زندگی می‌کنند ولی متأسفانه با توجه به داشته‌هایی که از قبل داشتیم ذخایر ما  رو به انقراض است و نسبت به سالهای گذشته اصلاً قابل‌مقایسه نیست و ما باید پاسخگوی نسل‌های آینده باشیم.

استاندار مازندران گفت: در این اجلاس برنامه‌ای مدون شود که رشد و توسعه و بالندگی را در پی داشته باشد.

وی ادامه داد ما انتظار داریم که دانشگاه‌ها به مسائلی از قبیل نقش توریست، صنعت کشتی‌سازی و نیازهای اقتصادی و ... توجه کنند و ما بتوانیم با پارکهای علم و فناوری یک همایش داشته باشیم تا بتوانیم این مسئله را درآن بحث و بررسی کنیم و استانداران نیز به‌عنوان نقش حمایتی می‌توانند بسیاری از مشکلات اقتصادی را به کمک بخش‌های خصوصی حل کنند.

منبع: مهر
نظرات بینندگان