arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۰۸۴۷
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۵ - ۲۵ مهر ۱۳۹۴

سیف:بانکها برای خرید خودرو 80 درصد وام می‌دهند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فروش اقساطی کالاهای تولیدی داخل به ویژه خودرو با تامين مالي 80 درصد مبلغ كالا در دستور كار بانك مركزي قرار گرفت.

ولی‌اله سیف در نشست تبیین ابعاد بسته ویژه اقتصادی دولت با اشاره به سیاست‌هایی که بانک مرکزی برای تامین مالی تولید‌کنندگان در دوره شش ماهه پیش‌رو تدوین کرده است، اظهار کرد: براین اساس در مصوبات جلسه شورای پول و اعتبار عقد خرید دین در دستور کار قرار گرفت تا بتوانیم با استفاده از آن زمینه‌ای برای فروش کالاهای انباشته شده در انبارها ایجاد کنیم.

وي افزود: با استفاده از مصوبه جدید شورای پول و اعتبار اسناد فروش مدت‌دار کالاهای تولیدی در بانک‌های مربوطه تنظیم و منابع آن را بانک مرکزی برای بانک مورد نظر تامین خواهد کرد.

رییس کل بانک مرکزی گفت: البته  نرخ‌های رایج در بازار بین‌بانکی هنوز به میزان ایده‌آل نرسیده است، براین اساس بانک مرکزی اقدام ویژه‌ای را برای فروش کالاها براساس عقد خرید دین در نظر گرفته است.
وي ادامه داد: بانک‌هایی که در بازار بین بانکی منابع را با نرخ روز 24 درصد دریافت می‌کنند مجازند اسناد ناشی از فروش مدت‌دار را تنظیم کرده و مستندات خود را به بانک مرکزی بیاورند تا نرخ آنها مورد تجدید نظر قرار گیرد.

به گفته وي، بانک مرکزی منابع را با نرخ 14 درصد در اختیار بانک‌ها قرار داده و آنها با نرخ 16 درصد به شرکت‌های تولیدی ارائه می‌کنند.

رييس كل بانك مركزي در ادامه گفت: با این روشی که بانک مرکزی در پیش خواهد گرفت در نهایت مصرف‌کنندگان‌ این امکان را خواهند داشت که تا 80 درصد قیمت خودرو و حداکثر تا 25 میلیون تومان را در یک دوره هفت ساله پرداخت کنند.

او تصريح كرد: نرخ مورد نظر برای فروش اقساطی خودرو 16 درصد از طریق نمایندگان مجاز شرکت‌های خودروسازی خواهد بود که براساس آن اسناد توسط شرکت خودروساز به بانک مربوطه آمده و این بانک با 16 درصد آن را دریافت می‌کند نرخی که بانک مرکزی آن را با 14 درصد در اختیار بانک مربوطه قرار خواهد داد.

برچسب ها: نرخ ، بانک مرکزی ، مجازی ، خودرو
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
mohsen
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۵
0
3
آقای سیف یه جوری میگه تا 80 درصد قیمت خودرو وام میدیم و حداکثر 25 میلیون انگار این وام شامل چه خودروهایی شده!!!!!!!!!!!!!
نظرات بینندگان