arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۱۳۹۴
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۸ - ۲۷ مهر ۱۳۹۴

استفاده ارتش عراق از پهپاد پیشرفته چینی برای جنگ با داعش

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزارت دفاع عراق اخیرا با انتشار یک ویدیو از به کارگیری پهپادهای رزمی پیشرفته CH-4B چین در جنگ با گروه تروریستی داعش در این کشور خبر داد.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع عراق اخیرا ویدیویی منتشر کرده که در آن نشان داده می‌شود یک پهپاد رزمی چینی CH-4B از محل پایگاه هوایی الکوت در جنوب شرق بغداد به پرواز در می آید.

در این ویدیو همچنین مصاحبه‌ای با خالد العبیدی، وزیر دفاع عراق انجام شده که می‌گوید، پهپاد CH-4B مشهور به "رنگین‌کمان" نخستین ماموریت رزمی خود را علیه داعش در استان الانبار انجام داده‌ است.

هنوز مشخص نیست که ارتش عراق چه تعداد پهپاد CH-4B دریافت کرده است. وبسایت "دیپلمات" در این باره نوشته‌ است: هنوز مشخص نیست که آیا چین تنها به عراق پهپاد مدل CH-4B را که قابلیت ترکیبی حمله و شناسایی را دارد و در این ویدیو نشان داده می شود، داده یا به این کشور پهپاد مدل CH-4A که یک پهپاد شناسایی با برد 5000 کیلومتر و طول پرواز 30-40 ساعت است را نیز داده است.

این پهپاد مشخصا برای ماموریت در ارتفاع بالا بر فراز دریا و زمین طراحی شده و می تواند با سلاحش اهداف را از فاصله 5000 کیلومتری مورد اصابت قرار دهد.

پهپادهای مدل CH-4همچنین از یک پایانه کنترل دو نفره مدرن برای کنترل پهپاد از راه دور و تجهیزات ارتباطات ماهواره‌ای و افق دید مدرن برخوردار هستند.

منبع: ایسنا
برچسب ها: تروریست ، پهپاد ، رزمی ، داعش
نظرات بینندگان