arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۲۴۴۲
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۲۰ - ۰۳ آبان ۱۳۹۴

مخالفت اکثر فرزندان بنیانگذار آل‌سعود با ملک‌سلمان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
روزنامه ایندیپندنت نوشت : 8 نفر از 12 فرزند عبدالعزیز بن عبدالرحمن بنیانگذار نظام آل سعود خواستار کناره گیری سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان از قدرت هستند.
روزنامه ایندیپندنت تأکید کرد: این هشت شاهزاده معتقدند همانگونه که سعود بن عبدالعزیز برادر ملک سلمان سال 1964 به علت ناکارآئی عزل شد ، وی نیز باید عزل شود.

این روزنامه انگلیسی در گزارشی نوشت : یک شاهزاده عربستانی که به دلایل امنیتی از فاش کردن نام خود امتناع کرد ، می گوید که طرفداران عزل ملک سلمان 79 ساله و جانشینی کوچک ترین برادرش احمد بن عبدالعزیز 73 ساله به جای وی زیاد است زیرا ملک سلمان بیمار است و توانایی اداره امور عربستان را ندارد.

ایندیپندنت افزود : این شاهزاده عربستانی معتقد است که 75 درصد از روحانیون دربار آل سعود ترجیح می دهند که احمد بن عبدالعزیز به جای ملک سلمان زمام امور عربستان را به دست بگیرد.
ایندیپندنت نوشت : درخواست ها برای عزل ملک سلمان از زمان به تخت نشستن وی در اوایل سال 2015 تاکنون همچنان ادامه دارد و بیشتر نیز شده است .

این روزنامه انگلیسی اعلام کرد : ملک سعود بن عبدالعزیز سال 1964 پس از نزاع طولانی بر سر قدرت و  همصدا شدن اکثر شاهزادگان و روحانیون دربار آل سعود برای کنار گذاشتن وی ، سرانجام عزل شد و احتمال تکرار این واقعه درخصوص ملک سلمان وجود دارد .

ایدیپندنت با اشاره به آلزایمر ملک سلمان افزود : ملک سلمان دچار ضعف جسمی است و از بیماری آلزایمر رنج می برد که جنگ یمن و حادثه منا نمونه ای از تحلیل قوای جسمی و روحی اش و اتخاذ تصمیمات نابجا و نسنجیده است .

ایندیپندنت به نقل از این شاهزاده عربستانی نوشت : صندوق بین المللی پول جمعه گذشته هشدار داد که اگر عربستان هزینه های خود را کاهش ندهد ، به علت پائین آمدن قیمت نفت و هزینه های سنگین جنگ هایش شاید ذخایر ارزی خود را در 5 سال آینده به صفر برساند.
ایندیپندنت تأکید کرد:  محمد پسر ملک سلمان از هر تماس تلفنی و متن سخنرانی پدرش مطلع است و محمد بن نایف ولیعهد عربستان و برادر زاده ملک سلمان هیچ محبوبیتی در میان مردم ندارد.

این شاهزاده اعلام کرد : احمد بن عبدالعزیز سال 2012 متصدی سمت وزیر کشور شد ولی 5 ماه پیش عزل شد زیرا موافق نحوه برخورد نظام آل سعود با زندانیان سیاسی نبود و می خواست زندانیانی را که مرتکب جرایم تروریستی نشده اند ، آزاد کند و اصلاحاتی را در زمینه آزادی بیان ایجاد کند .

منبع: العالم
نظرات بینندگان