arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۲۶۸۹
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۲۰ - ۰۴ آبان ۱۳۹۴

برخورد یک زباله فضایی با زمین در 22 آبان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
محققان آژانس فضایی اروپا اعلام کرده‌اند که یک زباله فضایی ناشناخته در روز 13 نوامبر(22 آبان) با زمین برخورد می کند. این شی دومتری که هیچ اطلاعاتی از آن در دست نیست احتمالا در اقیانوس هند فرود خواهد آمد اما دانشمندان علاقه‌مند به شناسایی آن هستند.

زباله‌های فضایی اشیاء مختلفي هستند که توسط انسانها به وجود آورده شده و در مدار زمین در حال گردش هستند. حالا اما يكي از اين زباله‌ها كه اطلاعاتي درباره آن به دست نيامده در مسير زمين قرار گرفته است.

به گزارش واشنگتن پست،اين شي مرموز كه حالا نامش WTF1190F گذاشته شده اما حتمالا بدون آنكه كسي متوجه آن شود در اقيانوس هند و سواحل سريلانكا در روز 22 آبان فرود خواهد آمد. اين شيء مي‌تواند قطعه ای به جا مانده از یک موشک باشد که در یک ماموریت فضایی، مانند ماموریت سفر به ماه، بازمانده است.

برآورد می شود که تعداد زباله‌هاي فضايي دهها میلیون قطعه باشد و با توجه به سرعت حرکت آنها در فضا، امکان آسیب رساندن به ماهواره ها و سفینه های فضایی حتی توسط قطعات نسبتاً کوچک وجود دارد. در يكي از موارد در هشتم تیر ۱۳۹۰ خطر برخورد یکی از این اشیاء به ایستگاه بین‌المللی فضایی به وجود آمد و در حالی که فضانوردان مستقر در ایستگاه در دو کپسول سایوز پناه گرفته بودند، شي ناشناخته از فاصله‌ای در حدود ۳۳۰ متری ایستگاه رد شد.


برخورد یک زباله فضایی با زمین در 22 آبان


نظرات بینندگان