arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۲۷۱۱
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۲۱ - ۰۴ آبان ۱۳۹۴

مسکو ادعای رسانه‌های غربی را رد کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه ادعای رسانه‌ها مبنی بر کشته شدن غیر نظامیان طی حملات هوایی مسکو در سوریه را تکذیب کرد.

وی افزود انجمن پزشکی آمریکایی‌های سوری‌تبار که در آمریکا قرار دارد، سازمانی است که مسکو را به کشتن غیرنظامیان متهم کرده بود.

بنا به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، کوناشنکوف تأکید کرد: «ما به دقت چنین فریب‌ و دروغ‌پردازی رسانه‌ای را زیر نظر داریم و آن‌ها را تحلیل می‌کنیم. اول از همه اینکه، انجمن پزشکی آمریکاییان سوری‌تبار در آمریکا و در ایالت ایلینوی ثبت و مستقر شده و مرتبط با مسائل پزشکی و دارویی است و داعش هیچ ارتباطی با این گروه و جنبش بین‌المللی ندارد.»

وی افزود، این انجمن در سال 2012 ایجاد شده و از زمان تأسیسش به طور عمده «مدارکی» را از به کارگیری به اصطلاح سلاح‌های شیمیایی علیه مخالفان سوری منتشر کرده است. «با این حال، از زمانی که کذب و دروغ بودن این مدارک و مستندات مشخص شد، این سازمان وجهه و اعتبارش را از دست داد. هدف واقعی از ایجاد چنین سازمان‌ها و انجمن‌هایی خبرپراکنی دروغ از طریق رسانه‌های معین است.»

این مقام روسی تصریح کرد: «باید دقت داشت که چنین طرح و فریبی از سوی این انجمن بر ضد مسکو نیز ایجاد و منتشر شد؛ چرا که نهاد مذکور یک هفته پیش از شروع عملیات هوایی ما در سوریه، ما را متهم کرد که غیرنظامیان را مورد هدف قرار داده‌ایم.»

این سخنگوی وزارت دفاع تأکید کرد که «پیش از حمله به مواضع تروریست‌ها و بمباران مقر آنها، اطلاعات لازم چند روز پیش از آن و از طریق کانال‌های متعدد بررسی می‌شود. و تنها هنگامی که ما در خصوص مواضع داعش و تروریست‌ها، صددرصد یقین حاصل می‌کنیم، عملیات هوایی با دقت بسیار بالا صورت می‌گیرد.»


منبع: فارس
برچسب ها: سلاح ، عملیات ، شیمیایی ، داعش
نظرات بینندگان