arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۲۸۶۳
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۷ - ۰۵ آبان ۱۳۹۴

واکنش دفتر ریاست جمهوری سوریه به خبر آمادگی اسد برای حضور در انتخابات زودهنگام

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 دفتر ریاست جمهوری سوریه در واکنش به اخبار منتشر شده مبنی بر موافقت بشار اسد با برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری سوریه، توضیحاتی را ارائه کرد.

دفتر ریاست جمهوری سوریه در بیانیه ای درباره اظهارات اخیر اعضای هیئت روسی پس از دیدار با بشار اسد رئیس جمهور این کشور توضیحاتی ارائه کرد.

اعضای این هیئت پس از دیدار با اسد از آمادگی وی برای برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری زودهنگام خبر داده بودند.

در بیانیه دفتر ریاست جمهوری سوریه آمده است طی دو روز گذشته سئوالات متعددی درباره اظهارنظر اعضای هیئت روسی پس از دیدارشان با رئیس جمهور اسد مطرح شده بود از جمله از قول رئیس جمهور گفته بودند که وی برای برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری زودهنگام آمادگی دارد که توضیحات زیر در این زمینه لازم است:

- در چارچوب اصول کلی سوریه، هر راه حل سیاسی که حافظ حاکمیت و تمامیت ارضی و مهار کننده خونریزی و محقق کننده منافع سوری‌ها و ملت سوریه تصمیم‌گیرنده در این باره باشند، مورد استقبال دولت و پذیرش آن قرار دارد.

-اما افکار و ابتکارها و ایده‌هایی که طی روزهای اخیر از آن سخن گفته شده است و آنچه ممکن است سوری‌ها درباره آن در آینده به توافق برسند، باید گفت که رئیس جمهور اسد بارها و در مناسبت‌های متعدد و گفت‌وگوهای رسانه‌ای و سخنرانی‌های خود تاکید کرده است که اجرای هر ابتکار یا عملی شدن هر ایده‌ و تضمین موفقیت آن تنها زمانی ممکن است که تروریسم نابود شود و امنیت و ثبات به جای جای کشور بازگردد.‎
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان