arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۲۹۳۰
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۲۰ - ۰۵ آبان ۱۳۹۴

هشدار اف.بی.آی در مورداحتمال شورش های خیابانی در آمریکا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
اداره پلیس اف بی آی آمریکا هشدار داد که گروهی از مخالفان دولت آمریکا موسوم به 'شبه نظامیان آزادی ملی' در نظر دارند حین برگزاری مراسم روز هالووین در شهرهای این کشوردست به اقدامات خرابکارانه بزنند.

هالووین یا عید همه مقدسین مراسمی است با قدمت 2 هزار سال که اقوام اروپایی سلتی را بنیانگذاران آن می دانند و هرسال در روز 31 اکتبر در بسیاری از کشور های غربی بویژه آمریکا، کانادا، ایرلند واسکاتلند برگزار می شود.

دراین شب مردم طی مراسمی که در برخی زمینه ها شباهت به مراسم قاشق زنی در شب چهارشنبه سوری دارد،با استفاده از صورتک هایی غالبا ترسناک به درخانه ها می روند و به جمع آوری شیرینی های گوناگون می پردازند.

اداره اف بی آی آمریکا روز سه شنبه با صدور بخشنامه هایی به مراکز پلیس در شهر های مختلف آمریکا هشدار داد که گروهی که در این بخشنامه ' آنارشیست و خطرناک' خوانده شده اند، قصد دارند با استفاده از شلوغی های این شب درشهر های این کشور دست به خبرابکاری و آشوب بزنند.

در این بخشنامه گفته شده است که افراد مذکور در نظر دارند ابتدا با ایجاد نا آرامی پلیس را وادار به مداخله کرده و سپس به آن ها حمله کنند.

شبه نظامیان آزادی ملی در سال 1999 نیز هنگام برگزاری نشست وزرای کشور های عضو سازمان تجارت جهانی در شهر سیاتل ایالت واشنگتن آمریکا به اقدامات مشابهی دست زدند که موجب اختلال در برگزاری این نشست و دخالت گسترده نیروهای پلیس واشنگتن شد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان