arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۳۹۳۹
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۰ - ۱۱ آبان ۱۳۹۴

نماينده ايران خودرو در بازار شاسي بلندها

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بزرگ‌ترين خودروساز خاورميانه حالا در آستانه عرضه دومين محصول شاسي بلند خود به بازار قرار دارد. هايما S٧ آماده است تا وارد كارزار رقابت با حريفان شود.
 
بزرگ‌ترين خودروساز خاورميانه حالا در آستانه عرضه دومين محصول شاسي بلند خود به بازار قرار دارد. هايما S٧ آماده است تا وارد كارزار رقابت با حريفان شود. شركت هايما كه در سال ١٩٩٢ تاسيس شده است، همواره در مشاركت با شركت مزداي ژاپن موفق عمل كرده و خودروي S٧ حاصل اين همكاري است. اين خودرو كه بر روي پلاتفرم مزدا CX-٧ بنا شده، در خطوط پيشرفته كارخانه ايران خودروي خراسان ساخته مي‌شود.
 
خوش سيما
در طراحي ظاهري اين خودرو مي‌توانيد خطوطي سيال را ببينيد كه با استفاده از زواياي نه چندان تند، نمايي پخته و در عين حال هيجان‌انگيز را ايجاد كرده‌اند. رگه‌هايي از سبك طراحي مزدا شريك تجاري هايما نيز در طراحي اين خودرو ديده مي‌شود كه به شكلي استادانه مورد استفاده قرار گرفته‌اند.
 
چراغ‌هاي جلو با گرافيك زيبا و دِي لايت‌هايشان در تركيب با حجم‌پردازي گلگيرها هارموني خوبي در طرح ايجاد كرده‌اند. درست در بالاي چراغ‌هاي جلو و از روي در محفظه موتور، تورمي آغاز مي‌شود كه با حركت به سمت عقب از پايين ستون A عبور كرده و خط شانه خودرو را تشكيل مي‌دهد و از زير ستون‌هاي B ,C گذشته و تا ستونD در انتهاي خودرو ادامه مي‌يابد. سپر جلو نيز در تناسب با طرح چراغ‌ها داراي دو بخش چند ضلعي در كناره‌هاست كه چراغ‌هاي مه شكن را ميزباني مي‌كنند.
 
خودروي S٧ در نماي كناري هم خوش تراش است. تركيب حجم‌هاي روي ركاب، در‌هاي كناري و ستون‌ها مجموعا تداعي‌كننده تركيب المان‌هاي دو سبك طراحي كره‌اي و ژاپني است. در واقع در نماي كناري هم بايد به طراحان اين خودرو نمره قبولي داد، زيرا نماي كناري اصلا خسته كننده و تكراري نيست، اما نماي عقب كمي متفاوت است. در اين قسمت سبك شكل دهي بدنه بيشتر با سبك خودروسازان اروپايي تناسب دارد.
 
به خصوص در فرم دهي به چراغ‌هاي عقب مي‌توان تاثيرات سبك آلمان‌ها را ديد كه البته زيبا هم از كار درآمده است. در پايين سپر عقب نيز دو خروجي اگزوز چهار ضلعي تعبيه شده است كه چاشني اسپرتي را به نماي عقب اضافه مي‌كند. در كل طراحي اين خودرو زيبا و جذاب است و در عين حال اين هيجان بعد از مدتي فروكش نمي‌كند و خسته كننده نخواهد شد.
 
كابين
درون كابين خودروي S٧ با تكيه بر مد روز در طراحي كابين و المان‌هاي مدرن شكل گرفته است. كيفيت مواد به كار رفته در كابين يك سر و گردن بالاتر از رقيبان بوده و همچنين علم ارگونومي (ارتباط منطقي اجزا با هم) در جاي جاي كابين قابل لمس است. در بالاترين نقطه يك نمايشگر هفت اينچي لمسي قرار دارد كه اطلاعات مختلفي را براي سرنشينان به نمايش مي‌گذارد.
 
همچنين تصاوير دوربين ديد عقب و پخش DVD توسط سيستم صوتي نيز در همين نمايشگر قابل مشاهده است. سيستم صوتي خودرو شش بلندگو دارد كه مي‌توانند به خوبي كابين را پوشش دهند. كابين S٧ به چهار ايربگ راننده، سرنشين و جانبي مجهز است. آيينه‌هاي جانبي در اين خودرو برقي و مجهز به گرم‌كن هستند. ضمنا اين آيينه‌ها به دليل وسعت ديدي كه در اختيار راننده قرار مي‌دهند، امكان جابه‌جايي و پارك كردن خودرو در فضاهاي كوچك را مهيا مي‌كنند.
 
آيينه وسط نيز در اين خودرو مي‌تواند هنگام دنده عقب رفتن فاصله خودرو با مانع را براي سرنشينان به نمايش بگذارد. همچنين مي‌توانيد ميزان باد لاستيك‌ها را به كمك سامانه TPMS در همين آيينه ببينيد.
 
از جمله امكاناتي كه S٧ را نسبت به ديگر رقيبان متمايز مي‌كند، سيستم ره ياب ماهواره‌اي است. به طوري كه بسياري از خودروهاي گران قيمت بازار نيز فاقد اين سيستم هستند، اما در خودروي S٧ و چند محصول ديگر ايران خودرو مي‌توانيد از اين امكان با جديد‌ترين نقشه‌ها و مسيرها استفاده كنيد.
 
خودروي S٧ مجهز به فرمان برقي است كه باعث مي‌شود دقت در سرعت‌هاي مختلف به صورت اتوماتيك تنظيم شود و اين مهم ايمني حركت به خصوص در سرعت‌هاي بالا را افزايش مي‌دهد.
 
همچنين صندلي ‌راننده به صورت برقي قابل تنظيم است كه اين امكان براي راننده در هشت جهت مختلف ميسر است و به اين ترتيب سرنشينان جلو و به خصوص راننده مي‌توانند بهترين حالت ارگونومي را نسبت به زاويه ديد براي خودشان ايجاد كنند. خودروي S٧ براي سرنشينان جلو سيستم گرم كن صندلي را نيز در نظر گرفته است.
 
سان‌روف برقي، چراغ‌هاي LED، روكش چرمي صندلي‌ها، سيستم ورود بدون كليد يا KeyLess و دكمه استارت (در مدل اتوماتيك)، شيشه‌شوي عقب، كروز كنترل (در مدل اتوماتيك)، ترمزهاي ديسكي در هر چهار چرخ كه مجهز به ترمز ضد قفل ABS+EBD هستند، سامانه كمك ترمز BAS، سيستم كنترل كشش TCS و سيستم پايداري ESP از ديگر امكانات ايمني و رفاهي اين خودرو هستند.
 
فهرست بلند بالاي تجهيزات رفاهي و ايمني، S٧ را در رده شاسي‌بلندهاي لوكس در بازار قرار مي‌دهد و بعضي از امكانات رفاهي و ايمني اين خودرو را بايد در خودروهاي گران قيمت جست‌وجو كرد؛ در واقع مي‌توان گفت خودروي S٧ بالاترين آپشن‌ها را در مقايسه با رقباي خود دارد.
 
اعتماد فني
اين خودرو با پيشرانه چهار سيلندر مجهز به سامانه باز و بست متغير سوپاپ‌ها يا DVVT عرضه مي‌شود. اين پيشرانه چهار سيلندر داراي ١٦ سوپاپ براي تنفس بهتر است و مي‌تواند با رسيدن به دور ٦٠٠٠ در دقيقه، قدرتي معادل ١٤٨ اسب بخار را در اختيار راننده قرار دهد. ضمنا نمودار تست‌هاي فني پيشرانه نشان مي‌دهد در دور ٤٥٠٠، گشتاوري معادل ١٨٠ نيوتن متر زير پدال گاز قرار مي‌گيرد.
 
خودروي S٧ با دو گيربكس پنج سرعته دستي و پنج سرعته اتوماتيك (ساخت شركت Powertech كره) وارد بازار مي‌شود. همچنين مدل اتوماتيك داراي رينگ‌هاي آلومينيومي ١٧ اينچي بوده و مدل مجهز به گيربكس دستي هم از رينگ‌هاي ١٦ اينچي بهره مي‌برد. اين خودروي ديفرانسيل جلو با طول ٤٤٩٨ و عرض ١٨٣٠ ميلي متر، مي‌تواند خودروي مناسبي براي خانواده‌ها باشد.
 
مصرف سوخت تركيبي مدل دستي ٨/ ١ و مدل اتوماتيك ٨/ ٨ ليتر در ١٠٠ كيلومتر نشان مي‌دهد كه خودروي S٧ در رده خودروهاي اقتصادي بازار قرار دارد و استهلاك پايين اين خودرو از مهم‌ترين نقاط قوت آن به شمار مي‌رود. همانطور كه اشاره شد S٧ در كارخانه ايران خودروي خراسان ساخته مي‌شود؛ يعني درست جايي كه يكي از باكيفيت‌ترين خودروهاي چندسال گذشته در كشور؛ سوزوكي گراند ويتارا ساخته شده است.
 
در نتيجه قابل پيش بيني است كه اين خودرو با كيفيت بالا مونتاژ خواهد شد. ضمنا بزرگ‌ترين شبكه خدمات پس از فروش كشور متعلق به ايران‌خودرو نيز پشتيبان اين خودرو و خريدارانش خواهد بود.
 
منبع: روزنامه اعتماد
نظرات بینندگان