arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۴۰۴۸
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۷ - ۱۱ آبان ۱۳۹۴

جلالی: برخی دروغ گفتن رابه آسانی گذشته می دانند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 رییس مرکزپژوهش های مجلس با بیان اینکه جامعه با هیجان به جایی نمی رسد، گفت: برخی تصور می کنند چون زمانی دروغ گفتن در جامعه خیلی راحت بود، هنوز هم آسان است، اما این کار راحتی نیست که برخی، افراد و اسامی را جعل کنند.

او در مراسم آغاز اجرای طرح کارت سلامت در مرکز پژوهش‌های مجلس با بیان شرایط کشور به ویژه در حوزه مسائل اقتصادی، خاطرنشان کرد: اقتصاد کشور در شرایط رکود تورمی قرار دارد، مشکلی که بیان آن چندان نیاز به آمار و ارقام ندارد. براساس پیش‌بینی‌های مرکز پژوهش‌های مجلس رشد اقتصادی مناسبی به چشم نمی‌خورد اما پیش‌بینی می‌شود در صورت اجرای صحیح برجام، شاهد رشد اقتصادی 5.5 درصدی باشیم.

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس، با اشاره به تصویب طرح برجام در مجلس، گفت: برخی به خلاف اینگونه عنوان کردند که برای تصویب این طرح در مجلس، 20 دقیقه بیشتر کار صورت نگرفت در حالیکه روزها و ساعت‌های بسیاری در کمیسیون‌های مجلس و در کمیسیون‌ ویژه برجام بر سر این طرح کار کارشناسی انجام گرفت و نمایندگان محترم نیز پیشنهادات خود را در زمان بررسی آن بارها بیان کرده بودند. برخی تصور می‌کنند چون زمانی دروغ گفتن در جامعه خیلی راحت بود، هنوز هم آسان است، اما این کار راحتی نیست که برخی، افراد و اسامی را جعل کنند.

وی ادامه داد: آنچه در خصوص برجام در مجلس تصمیم گرفته شد، تصمیمی عقلایی بود و از تمام نهادهای نظام درباره آن اخذ مشورت شد و همانگونه که دیدیم رهبر معظم انقلاب نیز در نامه خویش خطاب به رییس جمهور از اقدامات مجلس تمجید نموده و در بندهای مختلف به مواد مختلف طرح مصوب مجلس را مورد تاکید قرار دادند.

جلالی با بیان اینکه برخی نگران هستند تا آرمان‌های امام و رهبری از بین نرود، افزود: دل‌نگرانی در راستای آرمان‌های امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی، قابل قبول و شایسته است به خصوص اگر در آن جنگ و دعوای قدرت نباشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید براینکه اداره جامعه باید با برنامه‌ریزی براساس عقلانیت باشد، خاطرنشان کرد: جامعه با هیجان به جایی نمی‌رسد.

وی با بیان اینکه باید با عقلانیت و تدبیر در امور عمل کنیم، افزود: برخی به گونه‌ای عمل می‌کنند که انگار همه باید از آنها تمکین کنند. نباید اجازه دهیم تا عده‌ای با بی‌عقلی و بوالهوسی وجهه نظام را خراب کنند در حالیکه باید در کمال امانتداری در حفظ این انقلاب تلاش کنیم.

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس با ذکر خاطره‌ای تصریح کرد: حضرت آیت الله مهدوی کنی همواره می‌گفت همیشه تلاش کنید تا «فرمانده‌پرور باشید و نه فرمان‌بر پرور».

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان