arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۴۲۸۹
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۸ - ۱۲ آبان ۱۳۹۴

اشاره‌ رهبر انقلاب به ‌گريه کدام آمريکايي‌بود؟

وندی شرمن معاون وزیر خارجه آمریکا، چندی قبل در نشستی در آمریکا به جزئیاتی از جلسه ایران و 1+5 را در سازمان ملل اشاره کرد که ماجرای مورد اشاره رهبر انقلاب در آن جلسه رخ داده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دانشجویان و دانش‌آموزان، با اشاره به برخی نرمش‌های ظاهری مسئولان آمریکا در مذاکرات، از گریه یکی مسئولان آمریکایی در مذاکرات هسته ای وین سخن گفتند.

به گزارش خبرنگار «انتخاب» ؛ حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (سه‌شنبه) در دیدار پرشور هزاران نفر از دانشجویان و دانش‌آموزان، با اشاره به برخی «نرمش‌های ظاهری مسئولان امریکا در مذاکرات» افزودند: باطن رفتار آمریکا، پیگیری همان اهداف خصمانه گذشته است و ملت، این واقعیت را فراموش نمی‌کند.

رهبر انقلاب در همین زمینه افزودند: یکی از مسئولان امریکایی در مذاکرات از تنفر از جنگ گفته و حتی گریه کرده است، عده‌ای ساده‌لوح ممکن است این قضیه را باور کنند اما حمایت بی‌دریغ و کمک‌های بی‌وقفه امریکا به رژیم جنایتکار، قصاب و آدم‌کش صهیونیستی و حمایت آنها از جنایاتی که در حق مردم یمن می‌شود، ماهیت واقعی آن ادعا و آن گریه را برملا می‌کند.

کدام چهره آمریکایی مد نظر رهبر انقلاب بود؟!

وندی شرمن معاون وزیر خارجه آمریکا، چندی قبل در نشستی در آمریکا به جزئیاتی از جلسه ایران و 1+5 را در سازمان ملل اشاره کرد که ماجرای مورد اشاره رهبر انقلاب در آن جلسه رخ داده است.

وی با تشریح جزئیات این جلسه گفت: در نشست نهایی ایران و 1+5 ، پیش از کنفرانس مطبوعاتی، من این افتخار را داشتم که با وزیر خارجه همراه باشم. زمانیکه تمام عکاسان و خبرنگاران از اتاق بیرون رفتند، تمامی حاضران از جمله وزیر خارجه ایران سخنانی را ایراد کردند، تمامی این نطق ها تکان دهنده بود، چراکه علنی نبود.

شرمن که بغض کرده بود، افزود: جان کری اخرین نفری بود که صحبت کرد، او گفت «زمانیکه 22 ساله بودم، به جنگ رفتم» اما سپس بغض کرد، همانطور که من چند دقیقه پیش بغض کرده بودم.

معاون وزیر خارجه آمریکا تصریح کرد: کری نمی توانست کلمات را ادا کند اما در نهایت بغض خود را فرو خورد و گفت: من به جنگ رفتم و برایم روشن شد که دیگر هیچ وقت نمی خواهم به آنجا بروم.

وی افزود: کل توافق به همین معناست، حل مسائل از طریق ابزار مسالمت امیز؛ پس از سخنان کری، همه در آن اتاق کوچک اشک درچشمانشان حلقه زده بود و همه دست زدند.
نظرات بینندگان