arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۴۶۷۶
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۹ - ۱۴ آبان ۱۳۹۴

خط و نشان مدیرکل امور استانهای نهاد کتابخانه ها برای شهرداری

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدیرکل امور استان ها و انجمن های نهاد کتابخانه های عمومی گفت: در صورت همکاری نکردن شهرداری ها نسبت به پرداخت 0.5 درصد سهم کتابخانه ها، این مبلغ از حساب آنها کسر می شود.

اسماعیل شفاعی روز پنجشنبه در حاشیه تودیع و معارفه مدیران قبلی و جدید نهاد کتابخانه های استان زنجان در گفت و گو با خبرنگاران افزود: سال گذشته مجلس شورای اسلامی، شهرداری ها را ملزم به پرداخت 0.5 درصد درآمد خود به کتابخانه ها کرد که اکنون مراحل اجرایی این قانون در دست انجام است.

وی اظهار کرد: هم اکنون مشکلی در پرداخت این مبلغ از سوی شهرداری های کشور به کتابخانه ها وجود ندارد و در صورت همکاری نکردن، اقدام هایی در این بخش پیش بینی شده است.
شفاعی با بیان اینکه در صورت سپری شدن مدت زمانی از نپرداختن این مبلغ از سوی شهرداری ها، از آنها خواسته می شود حق قانونی 0.5 درصد را رعایت و نسبت به واریز آن اقدام کنند، ابراز کرد: در صورتی که شهرداری نخواهد این قانون را اجرا کند خزانه داری مبلغ را از حساب آنها کسر و به حساب انجمن نهاد کتابخانه ها واریز می کند.

وی یادآوری کرد: هم اکنون بیش از یک هزار نفر اعم از اعضای حقیقی و حقوقی، اعضای انجمن های کتابخانه های کشور را تشکیل می دهند.

مدیرکل امور استان ها و انجمن های نهاد کتابخانه های عمومی گفت: قانونگذار این انجمن را به نوعی تشکیل داده است که از تمامی ظرفیت های اعضای انجمن استفاده شود و همه امورهایی که در حوزه کتاب و کتابخوانی باید صورت گیرد در عالی ترین مرجع آن که در سطح استان ها با مسئولیت استاندار تشکیل می شود به بحث و بررسی گذاشته شود.

وی وضعیت انجمن های نهاد کتابخانه های عمومی کشور را مناسب عنوان کرد و گفت: رویکرد انجمن این است که با حضور اعضای حقیقی و حقوقی جلسه های انجمن کتابخانه ها بسیار پربار و ثمربخش باشد و علاوه بر آن از مدیران کل نیز خواسته شده با دستور کامل مشخصی نسبت به تشکیل جلسه ها اقدام کنند و معتقدیم با این روند اتفاق های خوبی در حوزه کتاب و کتابخوانی رخ می دهد چرا که انجمن ها یکی ارکان تاثیر گذار نهاد کتابخانه ها محسوب می شوند.

شفاعی در ادامه به تحول های انجام گرفته در خصوص وضعیت معیشتی مجموعه کارکنان نهاد کتابخانه های عمومی اشاره کرد و افزود: بر این اساس به لحاظ کمی و کیفی نیز کتابخانه ها رشد قابل توجهی داشته است.

مدیرکل امور استان ها و انجمن های نهاد کتابخانه های عمومی گفت: ایجاد کتابخانه روستایی و جذب نیروهای کارآمد در این بخش نیز در دستور کار قرار گرفته و علاوه بر آن ایجاد و راه اندازی کتابخانه های روستایی در روستاهای سخت گذر که برای دسترسی با مشکل هایی مواجه است، مورد توجه قرار گرفته است.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان