arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۴۷۶۳
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۰۹ - ۱۵ آبان ۱۳۹۴

مدیر تلگرام اعتراف کرد:تلگرام فیلتر نبود/درخواست جاسوسی جعلی بود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
«پاول دوروف» مؤسس پیام رسان تلگرام، با انتشار پیامی در توئیتر و کانال تلگرامش، اعلام کرد: فیلتری در ایران در کار نبوده است، دولت ایران هم هرگونه درخواستی برای جاسوسی از طریق تلگرام را تکذیب کرده و درخواست هایی که او دریافت کرده، جعلی بوده اند.

 این در حالی است که وی 29 مهر ادعا کرده بود: «درخواست ایران برای همکاری در زمینه جاسوسی از شهروندان را رد کرده و به همین دلیل، تلگرام 28 مهر ماه چند ساعتی فیلتر بوده است».

در پیامی که دوروف شامگاه 13 آبان منتشر کرد، چنین آمده است: «چند هفته قبل تلگرام در ایران از کار افتاد. من تصور کردم که در این کشور مسدود شده ایم؛ اما مدتی بعد به وضع طبیعی خود برگشتیم و وزارت ارتباطات ایران هم اعلام کرد برنامه ای برای مسدود کردن تلگرام ندارد و اختلال به وجود آمده به دلیل خرابی کابل های ارتباط دهنده این کشور با دیگر نقاط جهان (کانال سوئز، باب المندب و خطوط کابلی ایران و ترکیه) بوده و ارتباط ضعیف نه تنها تلگرام، که اغلب سرویس های (پیام رسان) غربی را تحت تأثیر قرار داده است.»

وزارت ارتباطات ایران، 28 مهر ماه اعلام کرد که وزارتخانه اقدامی برای فیلترینگ نکرده است.
دوروف، در پیام خود با رد ادعای قبلی اش درباره درخواست جاسوسی ایران با استفاده از تلگرام، نوشته است: «دولت ایران درخواست برای به کارگیری هر گونه ابزار جاسوسی از تلگرام را انکار کرده و گفته است منبع درخواست هایی که من دریافت کرده ام جعلی است و هیچ مقام قانونی بالاتری آن را تأیید نکرده است.»

برخی کاربران در واکنش به این بخش از پیام مؤسس تلگرام می گویند که چطور ممکن است مدیر شبکه ای به این گستردگی تفاوت میان ایمیل واقعی و جعلی را درک نکند یا پیش از آن که درباره احتمال جعلی بودن آن تحقیق کند، در مورد آن اطلاع رسانی کند.

هنگامی که دوروف ادعای درخواست جاسوسی مقام های دولتی ایران با استفاده از تلگرام را منتشر کرد، کاربران ایرانی واکنش های متفاوتی نشان دادند و در صحت این ادعا شک کردند و از دوروف خواستند تا اسناد این ادعا را منتشر کند.

کاربری به نام نیما در توئیتر خود نوشت: «… ایران ابزار زیاد دارد؛ قصد فقط بدنام کردن دولت است.»

کاربر دیگری به نام علی رضا هم نوشت: «رسانه های فارسی زبان باید به جای انتشار ادعای تلگرام، خیلی سفت و سخت از او مدرک بخواهند. کار رسانه انتشار مدرک است نه ادعا.»
در واکنش به این توییت ها که برخی از آن ها در پاسخ به خود دوروف و به زبان انگلیسی نوشته شده بود، او گفته بود که این اسناد را منتشر خواهد کرد.

«هادی نیلی» روزنامه نگار مقیم آمریکا، در توئیتر خود نوشت: «مدیران تلگرام به من گفتند بزودی از طریق خود این اپلیکیشن، به "20 میلیون کاربر ایرانی” درباره "تهدیدهای دولت” و محدودیت های بعدش توضیح می دهند.» توضیحی که حالا داده شده و در آن دوروف ادعاهای قبلی خود را پس گرفته است.

پیام تازه مؤسس تلگرام همچون پیام قبلی اش بازتاب ها و واکنش های متفاوتی را به دنبال داشته است و رسانه های مختلف آن را با تیترهایی مثل «عذر خواهی تلگرام از ایران» انعکاس داده اند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته:
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
France
|
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۵
0
3
به این می گن اخلاق حرفه ای و تجاری و انسانی
نظرات بینندگان