arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۴۷۸۲
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۱ - ۱۵ آبان ۱۳۹۴

ساخت پالایشگاه جدید در آفریقای جنوبی برای پالایش نفت ایران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 معاون رئیس جمهور آفریقای جنوبی برای بررسی فرصت های همکاری در بخش انرژی و جذب سرمایه گذاری برای ساخت یک پالایشگاه در پرتوریا به ایران سفر خواهد کرد.

به نقل از رویترز، دفتر معاون رئیس جمهور آفریقای جنوبی اعلام کرد، سیریل رامافوسا، برای بررسی فرصت های همکاری در بخش انرژی و جذب سرمایه گذاری برای ساخت یک پالایشگاه در پرتوریا به ایران سفر خواهد کرد.

آفریقای جنوبی در حال بررسی ساخت یک پالایشگاه نفت است که قرار است به منظور کمک به عرضه بنزین و کاهش وابستگی این کشور به شرکت های خارجی، نفت خام ایران را پالایش کند.
پرتوریا اعلام کرده که از فردای لغو تحریم ها واردات نفت از ایران را از سر خواهد گرفت، اما بدون داشتن پالایشگاه، باید به شرکت های نفتی خارجی اتکا کند که پالایشگاه های خودشان را در این کشور دارند.

دفتر معاون رئیس جمهوری آفریقای جنوبی گفت، رامافوسا در این سفر با مقامات ایرانی از جمله رئیس جمهور و رئیس مجلس ایران دیدار و گفت و گو خواهد کرد.

در بیانیه دفتر معاون رئیس جمهوری آفریقای جنوبی همچنین آمده است: «هیئت همراه رامافوسا همچنین فرصت های همکاری دو کشور در بخش انرژی، جذب سرمایه گذاری لازم برای ساخت یک پالایشگاه و ایجاد ظرفیت حمل و نقل دریایی و همچنین تبادل تکنولوژی و مهارت در زمینه های انرژی را بررسی خواهد کرد.»

طرح ساخت یک پالایشگاه جدید در آفریقای جنوبی در مراحل اولیه خود قرار دارد و هزینه و زمان مورد نیاز برای تکمیل این طرح هنوز به صورت رسمی اعلام نشده است.

آفریقای جنوبی که بیشترین نفت مورد نیاز خود را از ایران وارد می کرد، پس از تحریم های غرب علیه تهران، تصمیم گرفت منابع تامین انرژی خود را تنوع ببخشد.

صندوق سوخت های استراتژیک آفریقای جنوبی همچنین اعلام کرده که به دنبال واردات 24 میلیون بشکه نفت در سال از عراق برای افزایش حجم ذخایر خود است. این اولین واردات نفت آفریقای جنوبی از عراق در بیش از یک دهه گذشته خواهد بود.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان