arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۴۹۶۷
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۲ - ۱۶ آبان ۱۳۹۴

بنا: عازم جنگم، کمکم کنید!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: فرنگی‌کاران ایران راه دشواری برای رسیدن به موفقیت در المپیک خواهند داشت.
 
محمد بنادرباره ارزیابی خود از ر‌قا‌بت‌های کشتی فرنگی قهرمانی کشور، اظها‌ر کرد: خو‌شبختا‌نه برخی کشتی‌گیر‌ان عملکرد نسبتا خوبی از خود نشان دادند. مثلا در وزن 71 کیلوگرم برومند اصلان و عظیم گرمسیری کشتی خوبی گرفتند یا در وزن 59 کیلوگرم سامان عبدولی پس از مدت‌ی دوری بازگشت خوبی داشت یا داوود گیل نیرنگ نیز عملکرد مناسبی از خود به نمایش گذاشت. البته در سنگین وزن کشتی‌گیر خوبی ندیدم. هر چند مهره‌های اصلی ما در تیم ‌ملی کارایی لازم را ندارند چه برسد به نفرات دیگر.
 
سرمربی تیم ‌ملی کشتی فرنگی در پاسخ به این سوال که آیا بابت وضعیت کشتی‌گیر‌ان سنگین وزن ایران نگران است یا خیر؟ گفت: باید دو ماه صبر کنید تا اوضاع این وزن را سر و سامان دهم. در حال‌ حاضر کشتی‌گیر‌ان خوبی مثل بشیر باباجان زاده، مهدی نوری و امیر قاسمی منجزی در تیم ‌ملی حضور دارند که در میان آنها می‌توان گفت باباجان زاده به شرط این که از وضعیت کنونی خارج شود و آمادگی بدنی خود را افزایش دهد، کشتی‌گیر‌ شش دانگی محسوب می‌شود.
 
وی در ادامه با بیان این که حضور ستاره‌ها در مسابقات کشتی باعث جذب تماشاگران به سالن مسابقات می‌شود، خاطر‌ نشان کرد: این که برخی کارشناسان می‌گویند سطح فنی ر‌قا‌بت‌ها ضعیف است را قبول ندارم، چرا که همه چشم‌شان به عملکرد ستاره‌ها است. مثلا در همین ر‌قا‌بت‌ها همه به دنبال این بودند تا کشتی‌های احسان لشگری را دنبال کنند، اما کسی به عملکرد کشتی‌گیر‌انی مثل عظیم گرمسیری یا امید قادری توجهی نمی‌کند.
 
بنا در پاسخ به این سوال که چرا شاهد ظهور ستاره‌ای جدید در کشتی فرنگی نیستیم که کارشناسان دلیل این امر را عدم پشتوانه سازی در این رشته به دلیل نتیجه‌ گرایی می‌دانند، اظها‌ر کرد: معتقدم به‌ هر‌ حال به هیچ وجه جای نگرانی وجود ندارد. با توجه به همین کمبودها تا دو، سه سال دیگر پشتوانه‌های خوبی برای تیم ‌ملی داریم و حداقل تا آن زمان مشکل خاصی وجود ندارد. مگر کسی می‌تواند بگوید مثلا امید نوروزی در 66 کیلوگرم شاخص است، اما زیدوند و گرایی کشتی‌گیر‌ان خوبی محسوب نمی‌شوند. باید به همین نفرات که انگیزه و توانایی زیادی دارند توجه کرد و با اطمینان به آنها نتایج خوبی را کسب کرد.
 
سرمربی تیم ‌ملی افزود: زمانی فقط فرنگی کاران ایران در اوزان سبک شانس مدال داشتند، اما الان در اوزان بالاتر هم شانس موفقیت داریم.
 
وی درباره آخرین شرایط تیم ‌ملی نیز گفت: خدا را شکر اردوی دوم نیز بسیار خوب به پایان رسید و همه کشتی‌گیر‌ان با انگیزه زیاد به تمرین پرداختند. ان‌شا‌ء‌الله از 18 آبان ماه اردوی سوم را آغاز خواهیم کرد.
 
بنا در پایان با بیان اینکه فرنگی‌کاران ایران راه سختی برای کسب موفقیتی دیگر در المپیک خواهند داشت تاکید کرد: هر چقدر نفرات جدید به تیم ‌ملی اضافه شوند، برای کشتی فرنگی ما بهتر خواهد بود، چرا که هر کس اگر به جنگ بخواهد برود هر چقدر که لشگرش بیشتر باشد، امکان موفقیتش نیز بیشتر خواهد بود. من هم می‌خواهم به لشگرم هر چه بیشتر سرباز اضافه کنم تا به جنگ جهانی بروم! همه باید در این راه کمکم کنند. هدف همه نفرات تیم ملی و کادر فنی این است در مسابقات المپیک با کسب موفقیت‌های بیشتر باعث خوشحالی مردم شوند.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان