arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۵۲۳۰
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۶ - ۱۷ آبان ۱۳۹۴

بروجردی: دستگیری های اخیر سپاه سیاسی نیست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 رئیس کمیسیون امنیت ملی با اشاره به بازداشت برخی عوامل نفوذی در رسانه های داخلی گفت: این گمانه‌زنی‌ها که گفته می شود این دستگیری‌ها سیاسی و مربوط به برجام است، قضاوت عادلانه و واقع‌بینانه‌ای نیست.

علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست داخلی مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید از غرفه خبرگزاری مهر در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به بازداشت های  اخیر برخی عوامل نفوذی در رسانه های داخلی، گفت: در کنار وزارت اطلاعات یکی از مأموریت‌ها و مسئولیت‌های سپاه پاسداران حفظ امنیت کشور است.

وی افزود: سپاه پاسداران دفاع از تمامیت ارضی و امنیت داخلی و خارجی را برعهده دارد که اوج آن را در دوران جنگ تحمیلی شاهد بودیم لذا با توجه به این ساختار قانونی قطعا دستگیری‌ برخی از خبرنگاران نفوذی بدون دلیل نبوده است و این گمانه‌زنی‌ها که گفته می شود این دستگیری‌ها سیاسی و مربوط به برجام است، قضاوت عادلانه و واقع‌بینانه‌ای نیست.

رئیس کمیسیون امنیت ملی، با اشاره به کمیته نظارت بر اجرای برجام نیز گفت: با توجه به اینکه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مکلف شده است که هر ۶ ماه یکبار به صحن مجلس گزارشی از برجام ارائه دهد، لذا این کمیسیون ساختاری تعریف کرده که بعد از تعطیلات این هفته مجلس در کمیسیون مطرح خواهد شد.

وی افزود: از طرفی دیگر، شورای عالی امنیت ملی نیز کمیته ای را تشکیل خواهند داد و علی‌الاصول کمیته جامعی تشکیل می شود و  منطق حکم می کند که مجلس هم در آن حضور داشته باشد.

بروجردی با اشاره به اقدامات دولت و مجلس برای اجرایی کردن برجام توضیح داد: همه اقدامات طبق جدول زمان بندی پیش می‌رود و در این روند نه کار مجلس عجولانه بود و نه کار دولت. یک روال منطقی و زمان‌بندی شده تاکنون طی شده و طبق برنامه جلو می رود.
منبع: مهر
برچسب ها: کمیسیون ، بازداشت ، جنگ ، سپاه
نظرات بینندگان