arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۵۳۲۸
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۰۹ - ۱۸ آبان ۱۳۹۴

اعلام‌ زمان‌ لغو تحریم نفت ایران

معاون وزیر نفت باتشریح زمان دقیق لغو تحریم‌ نفتی ایران از آمادگی برای بازگشت ۵۰۰ هزار بشکه نفت به بازار در آستانه سال جدید میلادی خبر داد
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون وزیر نفت باتشریح زمان دقیق لغو تحریم‌ نفتی ایران از آمادگی برای بازگشت ۵۰۰ هزار بشکه نفت به بازار در آستانه سال جدید میلادی خبر داد و گفت: به محض لغو سه تحریم، صادرات نفت بلافاصه افزایش می‌یابد.
 
امیرحسین زمانی نیا  با بیان اینکه تمامی اقدامات به منظور افزایش ظرفیت تولید نفت خام ایران پس از لغو تحریم‌ها انجام شده است، گفت: به محض لغو تحریم‌ها به طور متوسط روزانه ۵۰۰ هزار بشکه به ظرفیت تولید و صادرات نفت خام ایران افزوده خواهد شد.
 
معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزیر نفت با تاکید بر اینکه هم اکنون میزان تولید روزانه نفت خام ایران نسبت به ذخایر عظیم هیدروکربوری و به ویژه نفت بسیار اندک است، تصریح کرد: بر این اساس افزایش ظرفیت تولید نفت خام ایران در دورن لغو تحریم ها برای سایر کشورهای تولید کننده نفت قابل درک و پذیرش است.
 
این مقام مسئول در پاسخ به پرسش مهر در خصوص زمان دقیق لغو تحریم‌های نفتی ایران، اظهار داشت: پیش بینی می شود تا پایان آذر ماه و یا حداکثر پیش از آغاز سال ۲۰۱۶ میلادی (اواسط دی ماه ۱۳۹۴) تحریم های نفتی ایران به طور کامل لغو شود.
 
زمانی نیا با تاکید بر اینکه رفع محدودیت ها و تحریم نقل و انتقال ارز، تامین کشتی‌های نفتکش و حمل محصولات نفت و پتروشیمی، تامین پوشش بیمه‌ای و سایر الزاماتی که برای انجام این سه فعالیت لازم بوده شامل لغو تحریم‌های نفتی ایران خواهد شد، بیان کرد: قطعا به محض لغو تحریم ها و این محدودیت‌های سه گانه، صادرات نفت خام ایران افزایش می یابد.
 
معاون وزیر نفت با یادآوری اینکه تاکنون اقدامات متعددی به منظور بازاریابی و فروش نفت خام ایران در دوران لغو تحریم ها توسط شرکت ملی نفت انجام شده است، تاکید کرد: از این رو مشکلی برای افزایش فروش و صادرات نفت خام کشور در دوران پسا تحریم وجود ندارد.
 
این مقام مسئول همچنین با اشاره به ظرفیت چند میلیارد دلاری سرمایه گذاری در بخش های مختلف صنایع نفت، گاز و پتروشیمی ایران، خاطرنشان کرد: شرط ایران برای همکاری با شرکت‌های بزرگ نفتی جهان انتقال دانش فنی، ارتقای فنآوری و تکنولوژی‌های روز و مدرن جهان در حوزه های مختلف است.
منبع: مهر
نظرات بینندگان