arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۵۵۱۰
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۲۱ - ۱۸ آبان ۱۳۹۴

بررسی مشکلات رودخانه کارون توسط نمایندگی سازمان ملل متحد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خوزستان گفت: هیاتی از طرف « گری لوئیس» نماینده سازمان ملل متحد در ایران و تیمی از نمایندگی برنامه عمران سازمان ملل (UNDP) به منظور بازدید ازمناطق بالادست و پایین دست رودخانه کارون وارد اهواز شدند.

احمدرضا لاهیجان زاده بیان کرد: این هیات متشکل از یک گروه چهار نفره از کشور سوئیس و دو نفر از نمایندگی برنامه عمران سازمان ملل (UNDP) درتهران بوده و به مدت سه روز در اهواز حضور خواهند داشت.

وی گفت: با حضور این هیات نشستی با مدیران سازمان آب و برق خوزتسان و اداره کل حفاظت محیط زیست استان در اهواز برگزار شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خوزستان اظهار کرد: در این نشست از این هیات خواسته شد که در کنار بازدیدی که از رودخانه کارون دارند تجربه ها و نقطه نظرهای خود را بر اساس فعالیت های زیست محیطی که در اروپا و آفریقا داشتند و با توجه به فناوری جدید در اختیار استان قرار دهند.

وی گفت: هدف از آمدن این هیات به اهواز انتخاب یک بخش از رودخانه کارون به عنوان پایلوت برای اجرای روش های اکولوژیک به منظور بازگرداندن رودخانه کارون به حالت اول زیست محیطی و حل مشکلات این رودخانه با همکاری سازمان آب و برق استان است.

لاهیجان زاده اظهار کرد: این هیات بخش های مختلف مربوط به رودخانه کارون از جمله بحث زهآب های کشاورزی، بحث تصفیه خانه های صنعتی و خانگی و بخش اکولوژی این رودخانه را مورد بررسی قرار خواهند داد.

' گری لوئیس ' نماینده مقیم سازمان ملل متحد در تهران به همراه سفرای پنج کشور خارجی اواخر شهریورماه امسال برای بازدید از تالاب شادگان به خوزستان سفر کرد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان