arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۵۷۰۵
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۲۱ - ۱۹ آبان ۱۳۹۴

یازده سال کارتن‌خوابی به خاطر تماشای مسابقه فوتبال + تصاویر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
با رالف بَنتِل سوئیسی آشنا شوید. او 11 سال را در خیابان های میلان ایتالیا زندگی کرد. چون پس از اتمام مسابقه فوتبال راه برگشت به خانه را گم کرد! 

ظاهرا بَنتل در مرکز ترک اعتیاد به الکل واقع در لافِلفینگِنِ بازِل کانتی (سوئیس) اقامت می کرد. وی در 24 اوت 2014 سفری یک روزه به استادیوم سن سیرویِ میلانِ ایتالیا داشت تا شاهد بازی تیم بازل سوئیس با اینترمیلان ایتالیا از سری مسابقات لیگ قهرمانانی اروپا باشد. اما پس از پایان مسابقه نتوانست به موقع خودش را به اتوبوس همقطاران سوئیسی اش برساند و اعلام کردند او گم شده است. بنابراین بدون وی ایتالیا را ترک کردند.

رالف در مصاحبه ای با یک روزنامه نگار سوئیسی ماجرا را این گونه شرح می دهد: در آن روز به سرویس بهداشتی ورزشگاه رفتم و یکباره راهم را گم کردم و به بخش دیگری وارد شدم. بدین طریق از همقطارانم جدا افتادم. تنها 20 یورو همراهم بود و تلفنی هم نداشتم. در خیابان های میلان سرگردان شدم. مردم به من غذا و سیگار دادند و حتی دانشجویی یک کیسه خواب به من بخشید. 

از آنجایی که بنتل هیچ شغل و دوست و آشنایی در سوئیس نداشت و از آزادی موجود در میلان هم لذت می برد، تصمیم گرفت همانجا بماند. در طی 11 سال گذشته،  او با لطف و بخشندگی مردم منطقه زندگی اش را سپری کرد. هر هفته از سرویس حمام عمومی استفاده می کرد و مرتبا به کتابخانه محل سر می زد. 

داستان سرگذشت عجیب وی زمانی آشکار شد که بنتل به دلیل شکستگی ران به بیمارستان مراجعه کرد و کارکنان آنجا متوجه شدند وی بیمه درمانی ندارد؛ بنابراین پس از پی بردن به هویتش با کنسولگری سوئیس تماس گرفتند. 

بنتل اکنون به خانه بازنشستگان بازلِ سوئیس منتقل شده است و از بازگشت خود راضیست و می گوید: اینجا را دوست دارم. 10 سال کافی بود و حالا احساس بهتری دارم.

البته باید هم حس خوبی داشته باشد. شهرداری تمام هزینه های اقامت وی در مرکز بازنشستگی را پرداخت می کند و البته ماهیانه مبلغ 100 فرانک سوئیس معادل 100 دلار به حساب وی ریخته می ریزد.

یازده سال کارتن‌خوابی به خاطر تماشای مسابقه فوتبال + تصاویر

یازده سال کارتن‌خوابی به خاطر تماشای مسابقه فوتبال + تصاویر
نظرات بینندگان