arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۵۷۶۶
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۱ - ۲۰ آبان ۱۳۹۴

‌نام نویسی ۷۰۰هزار زائر اربعین تا دیشب

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت از نام نویسی بیش از ۷۰۰ هزار نفر در سامانه سماح (سامانه ثبت نامی برای زائران اربعین) برای شرکت در مراسم اربعین خبر داد.
 
محسن نظافتی در ارتباط زنده با خبر بامدادی با اشاره به ثبت نام 720 هزار نفر در این سامانه تا دیشب گفت: متقاضیان برای تکمیل مراحل اعزام باید از امروز به همراه گذرنامه و دو قطعه عکس به 2 هزار و 200 دفتر مجاز زیارتی مراجعه کنند.
 
اعزام فقط در گروه های 5 یا 10 نفره
وی افزود: امسال در اربعین اعزام کاروانی نداریم و اعزام فقط در قالب گروه های 5 یا 10 نفره است.
 
نظافتی با بیان اینکه نرخ روادید به ازای هر نفر برای گروه های 5 نفر به بالا 30 دلار به همراه 10 هزار تومان و برای گروه های 5 نفر به پایین 40 دلار به همراه 10 هزار تومان است گفت: مردم باید حتما از طریق سامانه نام نویسی و به عراق بروند.
 
مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت افزود: برای تسهیل کار با هماهنگی وزارت خارجه و سفارت عراق دفاتر صدور روادید در شهرهای ایلام، خرمشهر و سوسنگرد فعال هستند تا به مردم محلی و کسانی که به هر علتی نتوانسته اند ویزا دریافت کنند خدمات بدهند.
 
امروز؛ آغاز صدور روادید اربعین
صدور روادید برای سفر به عراق در اربعین حسینی از امروز در ۱۵ دفتر آغاز می شود.
 
رئیس سازمان حج و زیارت در گنبدکاووس گفت: امسال 11 دفتر جدید برای صدور روادید به عراق برای شرکت در مراسم اربعین ایجاد شده است.
 
سعید اوحدی افزود: این دفاتر در استان های مرزی و در شهرهایی مانند سوسنگرد ،  اهواز  ، ایلام و خرمشهر و در استان هایی که زایران بیشتری دارد مانند خراسان رضوی ، اصفهان ، مازندران و گیلان دایر است.
 
اوحدی تاکید کرد؛ براساس قوانین عراق دریافت روادید  برای تمام افرادی که در اربعین حسینی قصد سفر به کربلا دارند، ضروری است.
 
وی هم چنین درباره اعزام به عمره مفرده  نیز گفت: تا زمانی که حکم دو پلیس فاسد اعلام نشود ، برنامه ای برای اعزام افراد به سفر عمره نداریم.

خبرگزاری صدا وسیما
نظرات بینندگان