arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۶۰۶۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۰ - ۲۲ آبان ۱۳۹۴

طرح لایحه مالیات سبز به روایت معصومه ابتکار

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رییس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان این که اگر پروژه های صنعتی پیوست های زیست محیطی داشته باشند می توان هزینه های حوزه سلامت را به میزان قابل توجهی کاهش داد، همچنین از فرآیند تهیه لایحه ای زیست محیطی شامل مالیات سبز خبر داد.

درمان و آموزش پزشکی (وبدا)، 'معصومه ابتکار' در بازدید از بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات با بیان این که فرآورده های سوختی مهم ترین منبع کسب مالیات های سبز در سراسر دنیا است، عنوان کرد: سوخت به ویژه سوخت های سنگین آلودگی هایی دارد که در تمامی دنیا، به نسبت میزان تولید آلودگی عوارض و مالیات هایی در مورد آنها اعمال می شود.

وی با اشاره به کالاهایی که بسته بندی های سنگین دارند و نیز انواع پلاستیک ها، اظهار کرد: این کالاها نیز در سطح دنیا عوارض و مالیات هایی را به خود اختصاص می دهند. لذا دولت لایحه جدیدی را در مورد ارزش افزوده و مالیات این نوع کالاها و آلاینده ها در حال تهیه برای ارسال به مجلس شورای اسلامی دارد.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: در این لایحه مالیات های سبز طرح کرده ایم، همچنین با همکاری مشترک با وزارت اقتصاد و دارایی بر موضوعاتی چون اقتصاد سبز متمرکز هستیم.

معاون رییس جمهوری با تاکید بر این که دولت یازدهم موضوع اقتصاد سبز را برای خود یک تکلیف می داند، گفت: رشد اقتصادی ضروری است اما باید از محل بخش هایی که منجر به تهدید محیط زیست و سلامت مردم می شوند، مالیات هایی را دریافت کرد تا ضمن اثر بازدارندگی، به منابع درآمدی در حوزه های سلامت و محیط زیست نیز منجر شود.

ابتکار با اشاره به آغاز به کار صندوق ملی محیط زیست ایران پس از سال ها تعطیلی گفت: این صندوق اکنون مدت شش ماه است که کار خود را دوباره آغاز کرده است و یکی از سازوکارهای جدی در حمایت اقتصادی از حوزه های محیط زیست و نیز مدیریت عوارض و مالیات های سبز است.
معاون رییس جمهوری با اشاره به وجود پیوست های زیست محیطی در پروژه های بزرگ صنعتی برای تامین هر چه بیشتر سلامت مردم، خاطرنشان کرد: بر اساس قانون، در حال حاضر تمام طرح های بزرگ صنعتی باید پیوست زیست محیطی داشته باشد. این پیوست برای طرح های متوسط که می تواند آثار زیست محیطی داشته باشد، از سوی ما توصیه می شود.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با ابراز خرسندی در این باره که بسیاری از شهرها الزام به تهیه پیوست های زیست محیطی را در پروژه های متوسط آغاز کرده اند، عنوان کرد: صاحبان صنایع در این شهرها آثار مثبت تهیه پیوست های سلامت و زیست محیطی را درک کرده اند، زیرا به پیشگیری از بسیاری از آسیب ها منجر شده است.

ابتکار با تاکید بر این که مسئولان و دست اندرکاران حوزه صنعت در هر شهر و استان باید باور داشته باشند که تهیه پیوست های زیست محیطی و سلامت برای پروژه های صنعتی اقدامی تصنعی و تشریفاتی نیست، خاطرنشان کرد: در صورتی که پیوست های زیست محیطی به خوبی تهیه شود، می تواند از آثار منفی در حوزه محیط زیست جلوگیری کند.

وی افزود: بدیهی است با دارا بودن محیط زیست پاک و سبز می توان هزینه های حوزه سلامت را به میزان قابل توجهی کاهش داد.


منبع: پایگاه وزارت بهداشت
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
نکویی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
0
1
لطف بفرما از این طرح هاندهید
نظرات بینندگان