arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۶۰۸۶
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۱ - ۲۲ آبان ۱۳۹۴

سخنگوی وزارت خارجه: نقد منصفانه شعار هوشمندانه ای است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه باید کمک کرد مسائل کلان و ملی خارج از چهارچوب دعواهای روزمره مورد بررسی قرار گیرد، گفت: اگر مسائل ملی خارج از چارچوب ها دعواهای روزمره قرار گیرد،در شرایط سخت منطقه منجر به فعالتر و موثرتر شدن سیاست خارجی کشور می شود.

حسین جابر انصاری روز جمعه در بازدید از غرفه ایرنا در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها افزود: یک مساله ای که خیلی مهم است و می تواند نقطه اشتراک ما و موسسات رسانه ای بزرگی مثل خبرگزاری جمهوری اسلامی هم باشد کمک به قوت گرفتن مفهوم سیاست های ملی است.

وی ادامه داد: در همه جای دنیا یک سری مسائل خاص مربوط به مسائل حاکمیتی و کلان کشورها هم در زمینه سیاست داخلی و هم به ویژه در زمینه سیاست خارجی ، خارج از چارچوب دعواهای روزمره باندی، قبیله ای و جناحی وجود دارد که با سرنوشت کشور، ملت، نظام، دولت مرتبط است و مجموعه اجماع سازی، در مورد آن تصمیم گیری می کند.

جابرانصاری تصریح کرد باید کمک کرد این مسائل خارج از چارچوب دعواهای روزمره و سطح پایین سیاسی مورد بررسی و تصمیم گیری قرار گیرد.

به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه اگر مسائل ملی خارج از چارچوب دعواهای روزمره قرار گیرد می تواند در شرایط سخت منطقه منجر به فعال تر و موثرتر شدن سیاست خارجی کشور شود.
وی ادامه داد:امیدوارم با تعامل فعالی که با مجموعه رسانه ها و به ویژه موسسات رسانه ای بزرگی مثل ایرنا خواهیم داشت بتوانیم از این زاویه هم خدمتی به کشور و سیاست خارجی جمهوری اسلامی داشته باشیم.

جابرانصاری خاطرنشان کرد:ما نیازمند جریان سازی هستیم برای اینکه هم از سوی جامعه و رسانه ها به عنوان حلقه وصل جامعه با دولت و سیستم تصمیم سازی کشور نقد سازنده صورت گیرد و هم نهادها و موسسات پاسخ مسولانه به این نقدها بدهند.وی افزود: این یعنی دوسویه شدن و یک رابطه تعریف دار و دقیق بین رسانه های گروهی و بین نهادهای دولتی.

سخنگوی وزارت امورخارجه ادامه داد: اگر چنین امری اتفاق بیفتد به سیاست های ملی هم در امور داخلی و هم در امور خارجی کمک می کند بنابراین به نظرم این شعار نمایشگاه نقد منصفانه، پاسخ منصفانه شعار با معنا و هوشمندانه ای است.

وی درپاسخ به اینکه انتظارات از فضای رسانه ای پس از برجام چیست؟ گفت: مجموعه ای از فرصت ها و چالش ها در برابر سیاست خارجی کشور وجود دارد، به طور طبیعی هم فرصت هایی فراروی سیاست خارجی ایران هست و هم به موازات آن چالش هایی وجود دارد.

جابرانصاری یادآور شد: به میزانی که ارتباط بهتری بین رسانه های گروهی با دستگاه های سیاسی کشور و به ویژه وزارت امورخارجه وجود داشته باشد این امکان فراهم می شود که هرچه بیشتر از فرصت ها استفاده شود و چالش ها مدیریت شود.

سخنگوی وزارت امورخارجه با بیان اینکه هر سیاست عقلایی باید مبتنی بر همین وضعیت باشد افزود: همیشه نقاط عطف سیاسی همراه با فرصت ها و چالش ها است و به هر میزان تدبیر و تعامل بهتر بین دولت و رسانه های گروهی ایجاد شود امکان استفاده بیشتری از فرصت ها فراهم می شود.

وی اصافه کرد همچنین وقتی چالش های موجود مدیریت شود امکان موفقیت های بیشتری در سطح ملی برای مجموعه ملت ایران و برای جمهوری اسلامی ایران فراهم خواهد شد.

بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها پس از یک هفته فعالیت، امروز جمعه با معرفی رسانه های برتر به کار خود در مصلای تهران پایان می دهد.
منبع: ایرنا
برچسب ها: سخنگو ، رسانه ، دعوا ، برجام
نظرات بینندگان