arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۶۲۰۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۱ - ۲۳ آبان ۱۳۹۴

پیشنهاد دستمزد میلیونی برای کارگران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 رئیس فراکسیون کارگری مجلس نشست آتی شورای عالی کار برای تعیین دستمزد 95 را "سخت" خواند و با اشاره به اینکه حقوق کارگران باید بر اساس قانون کار تعیین شود گفت:مبنای افزایش حقوق سال 1395 باید براساس حداقل حقوق 1میلیون و 730 هزارتومان باشد.
 
علیرضا محجوب  با بیان اینکه قانون کار در ماده 41 چند مبحث مطرح کرده است گفت: اولین گزینه سبد تورم خانور است ودومین شاخص در تعیین دستمزد متناسب با ماده 41 قانون کار بحث معیشت خانوار است.
 
 وی ادامه داد: در حال حاضر با توجه به شرایط اقتصادی حداقل هزینه معیشت خانوار کارگری بیش از یک میلیون و 730 هزار تومان است که دولت برای تعیین مزد سال آینده باید این رقم را ملاک قرار دهد.
 
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: مبنای افزایش حقوق سال 1395 باید براساس حداقل حقوق 1میلیون و 730 هزارتومان باشد. پیش بینی می شود که در نشست مزدی برای تعیین دستمزد سال آینده  بحث های سختی رخ دهد و امیدواریم کارگران به حقوق خود برسند.
 
محجوب با اشاره به نامه رسمی وزارت کار به مجلس برای تحولات مزدی سال 95 گفت: وزارت کار خواستار بررسی تحولات مزد 95 با حضور نماینده کارگران شده بودند.شکاف بین دستمزد و معیشت کارگران باید رفع شود. معیشت کارگران نیازمند تقویت است.
 
وی اظهار داشت: رسیدگی به موضوع تعیین دستمزد و حقوق کارگران براساس قانون کار سه جانبه و برعهده نمایندگان کارگری، کارفرمایان و دولت است.اما ملاک کارگران در تعیین مزد بند دوم ماده 41 قانون کار است.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
0
3
میلیونی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ محض اطلاع شما حقوق کارگرا 790 هزار تومانه دو سال قبل گفتند باید 2میلون بشه الان شده 790هزار از الان بگن 1.730 تا اون موقع خدا به داد کارگرا برسه (در زبان عرف حقوق میلیونی به حقوق 4-5 میلیون به بالا میگویند)
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
0
1
با افزایش بی ضابطه حقوق کارگران میلیونها نفر مشاغل ازاد که با جون کندن در این رکود دیگر قادر به پرداخت حق بیمه خود نخواهند بود.پس با عملکرد اشتباه باعث نابودی عده ای دیگر نشوید.برای رفاه مردم قیمتها رو ارزون کنید نه حقوقها رو افزایش...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
0
1
همیشه این صحبت ها زده می شود و آخر بدلیل بحث هایی تورم زا بودن و جلوگیری از احراج و بسته شدن کارخانجات ، افزایش حقوق حداکثر 20 درصدی مورد تصویب قرار می گیرد و باز هم کارگران بیچاره باید جور کش بقیه باشند.
نظرات بینندگان