arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۶۲۹۲
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۶ - ۲۳ آبان ۱۳۹۴

مطهری: تحریم نمایشگاه مطبوعات نقطه عطفی برای اصولگرایان /این تحریم را باید تحریم مبارک نامید

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحریم نمایشگاه مطبوعات از سوی برخی رسانه‌ها این تحریم را نقطه عطفی برای تغییر نگاه برخی اصول‌گرایان به مقوله انتقاد و اعتراض و به دنبال آن کاهش برخی سخت‌گیری‌ها با منتقدان و معترضان دانست.

علی مطهری در یادداشتی با عنوان «تحریم مبارک» در سایت خود آورده است که تحریم نمایشگاه مطبوعات توسط برخی نشریات و خبرگزاری‌ها و کسانی که همواره دم از حفظ نظام می‌زنند و هرگونه اعتراضی را نوعی مخالفت با اصل نظام و حتی براندازی تلقی می‌کنند، گرچه غیرمنتظره و غیر ضروری بود و اعتراضات آنها در حد تحریم نبود، اما از یک نظر پدیده مبارکی بود و آن این‌که بالاخره این‌ها پذیرفتند که در جمهوری اسلامی حق اعتراض به رسمیت شناخته شده است و هرگونه اعتراضی را نمی‌توان و نباید مبارزه با نظام و براندازی نامید. قطعاً این افراد و گروه‌ها که در چهره معترض ظاهر شده‌اند اکنون بهتر درک می‌کنند که آنهایی که در سال 88 به روند انتخابات اعتراض داشتند برانداز نبودند و تهمت‌هایی که در این چند سال به آنها زده‌اند پایه و اساسی ندارد و صرفا ریشه در این تفکر ناصواب داشته است که اساسا در جمهوری اسلامی مقوله‌ای به نام «اعتراض» معنی ندارد و هرگونه اعتراضی مساوی است با ضدیت با نظام و اصل ولایت‌فقیه.

وی در ادامه این یادداشت نوشته است که اکنون که خود این‌ها سردمدار اعتراض به گوشه‌ای از کار نظام شده‌اند باید میدان وسیعتری برای منتقدان و مخالفان در خصوص اعتراض و اظهارنظر قائل باشند. اگر این عمل تحریم را رقبای اصلاح‌طلب این نشریات و خبرگزاری‌ها مرتکب شده‌ بودند معلوم نیست چه برچسب‌هایی می‌خوردند از قبیل ضدیت با نظام و شاد کردن دشمن و اجرای دستور خارجی‌ها، و ای بسا برخی از آنها اکنون در بازداشت به سر می‌بردند.

مطهری در پایان نوشته است: به هرحال این تحریم را باید تحریم مبارک نامید، تحریمی که شاید نقطه عطفی برای تغییر نگاه برخی اصول‌گرایان به مقوله انتقاد و اعتراض باشد و به دنبال آن برخی سخت‌گیری‌ها با منتقدان و معترضان کاهش یابد و از جمله به سخت‌گیری‌های خود درباره بازداشت‌شدگان مرتبط با حوادث سال 88 پایان دهند.

منبع: ایسنا
برچسب ها: تحریم ، نمایشگاه ، تمت ، رقبا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
3
1
درود برفرزند خلف انقلاب.
نظرات بینندگان