arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۶۲۹۳
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۶ - ۲۳ آبان ۱۳۹۴

رییس صداوسیما: رسانه باید با تحولات دیجیتال همراه شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در مراسمی با حضور رییس سازمان صداوسیما و معاونان صدا و خبر و همچنین جمعی از مدیران صداوسیما، رادیو اربعین رسماً آغاز به کار کرد.

امروز - شنبه - با حضور دکتر سرافراز (رییس سازمان صدا و سیما )، آبروانی (معاون صدای رسانه ملی)، جبلی (معاون خبر)، نعمتی انارکی (مدیر کل روابط عمومی سازمان صدا و سیما) و جمعی از مدیران ارشد رسانه ملی، مراسم آغاز به کار رادیو اربعین برگزار شد.

در این مراسم سرافراز درخصوص اهداف و ضرورت های راه اندازی رادیو اربعین گفت: این رادیو در نوع خود یک تجربه جدید است که در زمان مشخص برای مخاطبین خاص و برای یک مأموریت خاص به وجود آمده است.

وی در ادامه بیان کرد: راه اندازی این شبکه در تاریخ رادیو یک تجربه جدید است که در صورت موفقیت می تواند برای دوره ها و موضوعات دیگر قابل تعمیم باشد.

رییس سازمان صدا و سیما با اشاره به حضور گسترده مردم ایران و سایر کشور ها در مراسم اربعین امام حسین(ع) و شهدای کربلا گفت: مراسم اربعین به ویژه در سالهای اخیر با استقبال خوبی از سوی مردم ایران، عراق وکشورهای منطقه روبرو شده است و پیاده‌روی این روز در نوع خود در تاریخ برگزاری مراسم های مذهبی در جهان بی نظیر است و در هیچ جا نمونه آن وجود ندارد.

وی افزود: با توجه به اهمیت برگزاری این مراسم و استقبال مردم ایران و سایر کشورها که از 20 روز قبل در تلاشند تا خود را به کربلای معلی برسانند، سازمان صدا و سیما با همکاری نهادهای برگزار کننده بیرونی تلاش کرد تا ضمن تسهیل سفر، زمینه اطلاع‌رسانی از این رویداد بزرگ را فراهم کند.

سرافراز با اشاره به حضور جمعیتی بیش از 10 میلیون نفر در راهپیمایی اربعین بیان کرد: بر این اساس رسانه ملی با راه‌اندازی رادیو اربعین ضمن اطلاع رسانی از مراسم اربعین، مسایل آموزشی و معنوی این ایام را در اختیار مخاطبان قرار می دهد.

رییس سازمان صدا و سیما درباره پیش گامی رادیو در استفاده از اپلیکیشن موبایل برای دریافت شبکه‌های رادیویی نیز گفت: دنیای دیجیتال امروز تحولات زیادی داشته است و رسانه نیز باید خود را با این تحولات همراه کند و بر این اساس معاونت صدا با بهره گیری از نیروهای متخصص در حوزه فنی و آی تی این اپلیکیشن را راه اندازی کرد تا مخاطبان ضمن دریافت برنامه های رادیو اربعین، برنامه های سایر شبکه های رادیویی سراسری را نیز دریافت کنند.

وی در پایان تاکید کرد: از آنجا که تلفن همراه همواره در کنار افراد است، این برنامه کاربردی بر روی گوشی‌های تلفن همراه نصب می‌شود و ابزاری سهل الوصول برای کسانی است که می خواهند از طریق تلفن همراه برنامه های رادیو را بشنوند.

رادیو اربعین از امروز تا 13 آذر روی موج اف‌ام ردیف95.5 مگاهرتز در تهران و استان‌های مرزی کشور و همچنین بر روی DVBT برای مخاطبان کل کشور و بر روی اپلیکیشن تلفن همراه رادیو به آدرس iranseda.ir برای مخاطبان اقصی نقاط جهان قابل دریافت است.

منبع: ایسنا
برچسب ها: رادیو ، اربعین ، شبکه ، رسانه
نظرات بینندگان
انتشار یافته:
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
0
1
رییس صدا وسیما چرا برنامه صبح جمعه باشما را که از قدیم بود تعطیل کرد راستی چرا به چه علت ؟؟؟؟
نظرات بینندگان