arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۶۳۸۹
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۲۱ - ۲۳ آبان ۱۳۹۴

بکارگیری 700 نیروی ویژه نظامی برای برقراری امنیت مراکز حساس رم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزارت کشور ایتالیا در پی حملات تروریستی در پاریس که 128 کشته و 250 زخمی برجای گذاشت به 700 تن از نیروی نظامی خود برای حفظ امنیت شهر رم ماموریت ویژه داده است.

 این تصمیم در نشست کمیته ملی برای نظم و امنیت عمومی ایتالیا اتخاذ شده و نیروهای نظامی وظیفه کنترل اماکن حساس و مراکز متعلق به فرانسه در پایتخت ایتالیا را برعهده دارند.

انجلینو الفانو وزیر کشور ایتالیا اظهار کرد: زنگ خطر امنیتی در شهر رم به بالاترین حد خود رسیده و ما تصمیم به بکار گیری 700 نظامی را گرفتیم. ما کنترل در ایستگاه های قطار، فرودگاه ها و مرزهای با فرانسه را تشدید کرده ایم. البته این تدابیر امنیتی خطر را از بین نمی برد بلکه آن را کاهش می دهد.

وی گفت: پلیس ضد تروریسم ایتالیا در تماس مستمر با همکاران فرانسوی برای دنبال کردن رویدادهای این کشور با هدف مداخله های پیشگیرانه است.

گروه تکفیری تروریستی داعش از طریق شبکه اجتماعی توییتر ضمن برعهده گرفتن مسوولیت حملات تروریستی در پاریس تهدید کرد که رم، لندن و واشنگتن اهداف بعدی خواهند بود.تبلیغات داعش پس از یک دوره سکوت از سر گرفته شد و هکرهای این گروه تروریستی بار دیگر فعال شدند. در ماه های اعلام کرده بودند که قبل از رم به پاریس ضربه می زنند.

تکفیری های داعش با استفاده از هشتگ 'پاریس می سوزد' پیام های مختلفی در اینترنت منتشر کردند. در یکی از این پیام ها آمده است: فرانسه هواپیماهای خود را به سوریه فرستاد، امروز از همان جام می نوشد.

در یکی دیگر از پیام ها خوانده می شود: طعم خون فرانسوی خوب است ولی طعم خون امریکایی ها بهتر است و بزودی آن را می چشیم.روزنامه 'ایل جورناله ' نیز با عنوان 'داعش، رم را تهدید کرد، مسلمانان حمله کنید' نوشت: روز 12 مارس گذشته سخنگوی خلیفه اسلامی اعلام کرده بود 'به پاریس قبل از رم ضربه می زنیم' و حال داعش مسوولیت حملات پاریس را برعهده گرفت.

اوضاع امنیتی در ایتالیا با نزدیک شدن سال مقدس مسیحیان 'جوبیلئو' که از هشتم دسامبر (17 آذر) آغار می شود، بشدت موجب نگرانی شده است.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان