arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۶۴۷۴
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۵ - ۲۴ آبان ۱۳۹۴

شرط بازگشایی مرز "خسروی" به روی زائران اربعین

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: تا طرف عراقی تضمین نکند که امنیت مردم در آن سوی مرزها تامین خواهد، امکان عبور زائرین کربلا از مرز "خسروی" وجود ندارد.

فتح‌الله حسینی اظهار کرد: پیگیری‌های زیادی برای بازگشایی مرز خسروری در آستانه اربعین صورت گرفته، اما تا امنیت زائرین تامین نشود نمی‌توان این مرز را باز کرد و جان مردم را به خطر انداخت.

وی با بیان اینکه از طرف عراقی خواستیم امنیت آن سوی مرز خسروی را تامین کند، ادامه داد: تا امروز اعلام آمادگی از طرف عراقی نداشته‌ایم .

نماینده قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی از آمادگی کامل ایران برای عبور زائرین از این مرز خبر داد و تصریح کرد: به محض اینکه طرف عراقی برای امنیت تعهد دهد، ما هم پای کار خواهیم بود.

حسینی به ظرفیت‌های قابل توجه مرز خسروی برای تردد زوار اربعین نیز اشاره کرد و افزود: این مرز ظرفیت عبور 10 هزار زائر را دارد.

وی معتقد است: بازگشایی مرز خسروی هم برای استان کرمانشاه و هم قصرشیرین پیامدهای مثبتی دارد و به علاوه مردم منطقه هم میزبانان خوبی برای زائرین کربلا از سایر استان‌های کشور هستند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: بازگشایی مرز خسروی می‌تواند بار تردد زوار را از مرزهای دیگر خصوصا مرز مهران کم کند.

حسینی با بیان اینکه 180 نماینده مجلس خواستار بازگشایی مرز خسروی شدند، عنوان کرد: فعلا مهمترین مسئله برای ما امنیت مردم است.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان