arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۶۵۳۶
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۷ - ۲۴ آبان ۱۳۹۴

پاپ فرانسیس: استفاده از نام خدا برای توجیه خشونت، کفر است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 پاپ فرانسیس رهبر مذهبی کاتولیک ها بار دیگر حملات تروریستی جمعه شب در پاریس را محکوم کرد و گفت: استفاده از نام خدا برای توجیه خشونت، کفر است.

پاپ در موعظه های روز یکشنبه خود در واتیکان ضمن ابراز همدردی با ملت فرانسه و خانواده های قربانیان و مجروحان حملات تروریستی پاریس و محکوم کردن آن اظهار داشت: انسان چگونه می تواند چنین وحشی گری را طراحی و اجرا کند؟ استفاده از نام خدا برای توجیه این راه (خشونت و نفرت) یک کفر است.

پاپ افزود: من به همراه مردم فرانسه می گریم و احساس همدردی عمیق برای حملات تروریستی که قربانیان زیادی گرفت، می کنم و به رئیس جمهوری و تمام شهروندان فرانسه برادرانه تسلیت می گویم.

پاپ گفت: ما در قبال این واقعه از خود می پرسیم که چگونه قلب بشر می تواند چنین رویدادهای وحشتناکی را طراحی و اجرا کند، وقایعی که نه تنها باعث دگرگونی فرانسه بلکه جهان را دگرگون می کند. در قبال چنین اقدامات بی صبرانه ای ، نمی توان بی حرمتی غیر قابل بیان به کرامت بشری را محکوم نکرد.

وی افزود: من با قاطعیت می گویم که راه خشونت و نفرت، مسائل بشریت را حل نمی کند و استفاده از نام خدا برای توجیه این راه کفر است. از شما دعوت می کنم تا در دعای من شریک شوید و قربانیان بی دفاع این فاجعه را به رحمت خدا بسپاریم.

در پی حملات تروریستی گروه تکفیری داعش در پاریس، جمعه شب گذشته 128 تن کشته و 300 نفر مجروح شدند. پاپ فرانسیس روز گذشته نیز ضمن محکوم کردن آن در تماس تلفنی با شبکه تلویزیونی 'Tv2000' ایتالیا گفت: این (واقعه) قطعه ای از جنگ جهانی سوم است و هیچ توجیهی برای این اقدامات وجود ندارد.

پاپ افزود: این اقدام نمی تواند هیچ توجیه مذهبی و نه انسانی داشته باشد بلکه یک اقدام غیر انسانی بود.پاپ همچنین با خانواده قربانیان ابراز همدردی کرد و در یک تلگرام به اسقف شهر پاریس، بار دیگر و با قدرت این خشونت را محکوم کرد و گفت: این خشونت ها چیزی را حل نمی کنند و از خدا می خواهم تا افکار صلح و همبستگی را الهام بخشد.

گروه تروریستی تکفیری داعش در شهریور ماه گذشته شهر رم پایتخت ایتالیا و مقر کلیسای کاتولیک (واتیکان) را تهدید کرده و از افراط گرایان خواست تا از لیبی به عنوان دروازه ورودی برای فتح رم استفاده کنند.

حامیان داعش از طریق شبکه های اجتماعی بار دیگر رم و واتیکان را در آستانه سال مقدس مسیحیان که از ماه آینده در رم آغاز می شود ، تهدید کردند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان