arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۶۶۹۰
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۳ - ۲۵ آبان ۱۳۹۴

پوردستان: داعش به ایران نزدیک شود، نابود می‌شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: داعش در صورت حمله به ایران، در خارج از مرزهای کشور نابود می شود.
 
سرتیپ احمدرضا پوردستان  امروز در نشست خبری رزمایش محمد رسول‌الله در تربت جام افزود: امروز با چهره‌ای جدید از تهدیدات دشمن روبه‌رو هستیم که گروه‌های تکفیری و تروریستی بازگیران اصلی این تهدیدات هستند و در این زمینه تاکتیک‌ها و سلاح‌هایی را نیروی زمینی ارتش تهیه کرده است که نشان از توانایی ایران دارد.
 
او گفت: تهدید داعش برای ما تهدیدی تازه و جدی نیست و در خرداد پارسال هم در استان دیاله عراق به مرزهای شرقی این کشور رسید که در  با تعریف خط قرمز  40کیلومتری برای داعش اخطار دادیم اگر از این خط قرمز عبور کند با پاسخ قاطع نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران مواجه می‌شود ،اگرچه نیروهای خود را در مرز تقویت و آمادگی خود را برای مقابله با هرگونه تهدید اعلام کردیم.
 
فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: امروز نیز اطلاع داریم بخشی از داعش در شمال افغانستان با طالبان نیز بیعت کرده و علاقمنداست به مرزهای ما نزدیک شود و به گفته مقام معظم رهبری در دانشگاه امام حسین(ع) بخشی از کشورهای مرتجع منطقه نیز علاقمند به حضور داعش در مرزهای جمهوری اسلامی ایران هستند اما ما آمادگی لازم داریم این تهدیدها را قبل از اینکه به مرزهای کشور نزدیک شوند از بین ببریم، همچنین راهبرد ما این است که داعش در صورت حمله، در خارج از مرزهای کشور نابود شود و این در صورتی است که از خط قرمز 40کیلومتری ما عبور کند.
 
او افزود: برگزاری رزمایش‌ها برای دشمنانی است که ما را تهدید می‌کنند تا بدانند سربازان ولایت انگشتانشان روی ماشه قرار دارد و در صورت خیال خام تهدید و تجاوز با پاسخ کوبنده سربازان ولایت مواجه می‌شوند.
 
فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: رزمایش محمد رسول‌الله در منطقه شرق کشور و در دو مقطع دفاعی ـ امنیتی و دیگری برای جنگ‌های نیابتی برگزار می‌شود تا قابلیت‌های خود را نشان دهیم.
 
پوردستان درباره تولیدسلاح‌های جدید افزود: این سلاحها به همت متخصصان با پشتیبانی صنعت دفاعی و دانشگاه‌ها متناسب با تهدیدها در حوزه دفاع زمینی و برای افزایش ارتقای نیروی زمینی ارتش در نظر گرفته می‌شود که تا پایان امسال یا 29فروردین شاهد بهره‌برداری از سلاح‌های جدید خواهیم بود.
 
او با تاکید برتامین امنیت کاروان‌های اربعین حسینی هم گفت: آحاد نیروهای مسلح وارد شده‌اند و مرزهای خوزستان و بخشی از مرزهای استان کرمانشاه در اختیار ارتش قرار دارد و با همدلی موجود بین سپاه پاسداران، ناجا و نزاجا و با پشتیبانی نیروهای اطلاعاتی همه حرکت‌ها در داخل و خارج مرزها و فرامنطقه‌ای رصد می‌شود تا متناسب با آنها اقدامات لازم صورت گیرد.
 
فرمانده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: ما هیچ نگرانی در باره تهدیدات نداریم ؛تهدیدات برای ما تازگی ندارد و آمادگی کامل برای مقابله را داریم.
 
رزمایش صحرایی، دفاعی – امنیتی محمد رسول الله سه ارتش از فردا به مدت دو روز در منطقه عمومی تربت جام برگزار می شود.
 
در این رزمایش یگانهای سپاه ،زرهی ،پدافند ، هوانیروز و نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با هدایت قرارگاه منطقه ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش برگزار می شود.

خبرگزاری صداوسیما
برچسب ها: داعش ، ایران
نظرات بینندگان