arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۷۰۳۵
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۸ - ۲۶ آبان ۱۳۹۴

علم الهدی: کسی حق ندارد بگوید امکانات خدمات شهری در اختیار عراق قرار گرفته است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

امام جمعه مشهد گفت: خدمتگزاری نیروهای شهرداری مشهد در عراق امکانات امام رضا(ع) است که در حرم جد بزرگوار ایشان صرف می‌شود.

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی امروز 26 آبان ماه در اجتماع خادمین اربعین حسینی، با اشاره به اینکه سعادتی که نصیب این خادمین شده از ارزشمندترین سعادت‌های دوره عمر آنان به حساب می‌آید، اظهار کرد: این بزرگترین موفقیتی است که بین میلیون‌ها دلداده اهل بیت(ع) نصیب شما بزرگواران شده تا خدمتگزار و دربان سیدالشهدا(ع) در ایام زیارتی اربعین باشید.

وی با بیان اینکه این موقعیت کم‌نظیر در زندگی هر کسی پیش نمی‌آید، ادامه داد: پیامبر(ص) در حدیثی می‌فرمایند که خداوند در جریان زندگی انسان‌ فرصت‌هایی برای وی قرار می‌دهد که باید به آنها توجه شود تا از دست نرود.

عضو مجلس خبرگان رهبری در خصوص جریان عمر انسان افزود: در جریان زندگی انسان آینده مشخص نیست و همچنین گذشته نیز تغییر نمی‌کند و انسان باید از این جریان عبور کند که از هر جهت نظیر امکانات، استعدادها و ... محدود است. در جریان زندگی، انسان آنقدر در گرداب حوادث و رخدادهای زندگی فرو می‌رود و غرق روزمرگی می‌شود که به فرجام این زندگی نمی‌اندیشد.

علم‌الهدی عنوان کرد: در این جریان انسان گاهی به گذشته خود رجوع می‌کند و وقتی کارنامه خود را ارزیابی می‌کند متوجه می‌شود که همه فعالیت‌ها، دوندگی‌ها و تمام زیر و زبر شدن‌ها فقط به خاطر یک چیز بوده و آن تامین نیازها و برطرف کردن مشکلات خود، همسر و فرزندانش، اما آخرت و عاقبت انسان چه خواهد شد؟ آدمی در این دنیا تلاش می‌کند تا نیازهای خود را برطرف کند، اما به سرانجام کار خود نمی‌اندیشد.

وی بیان کرد: در این دنیا و جریان زندگی انسان باید بداند در چه جایگاهی قرار دارد؛ آیا کسانی که به نزدیکی خداوند معتقد هستند به قرب الهی رسیده‌اند و یا کسانی که اعتقادی به این مقوله ندارند به قدرت دست پیدا کرده‌اند؟ انسان با این توانمندی‌هایی که روز به روز کمتر می‌شود بقیه عمرش را چگونه باید ادامه دهد؟ در مسیر زندگی فرصت‌ها و موقعیت‌هایی وجود دارد که اگر انسان از آنها استفاده کند مسیر زندگی را با جهشی طی می‌کند و یک‌باره به اوج معنویت و سعادت می‌رسد.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه باید در استفاده از این موقعیت‌ها انسان هوشیارانه عمل کند تا این فرصت‌ها را از دست ندهد خطاب به خادمان اربعین حسینی تصریح کرد: سعادتی که برای شما بزرگواران به وجود آمده از جنس همان فرصت‌هایی است که در حدیث پیامبر(ص) به آن اشاره شد.

علم‌الهدی با اشاره به اینکه خدمتگزاری زائران امام حسین(ع) سعادتی است که از بین میلیون‌ها شیعه دلداده اهل بیت(ع) برای شما رقم خورده است، یادآور شد: ممکن است در بین شما کسانی باشند که به دنبال این خدمتگزاری نبوده‌اند، اما وقتی که چشم باز کردند یک‌باره خود را در دل این خوشبختی دیدند. هر چند امام حسین(ع) زائران زیادی دارد که برای زیارت آن حضرت به کربلا می‌روند، اما اینکه کسی به قصد خدمتگزاری آن حضرت به کربلا برود برای هر کسی فراهم نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: امید است که مسئولان نظام به دلیل فراهم آوردن این امکانات سعادت‌بار از موفقیت در زمینه‌های مختلف برخوردار شوند.

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: ممکن است برخی از افراد و جریان‌های ناهنجار سیاسی، مسائلی مبنی بر اینکه این وظیفه بر عهده شهرداری مشهد نیست مطرح کنند که مسئله زیارت امام حسین(ع)، پاک‌بانی، صرف انرژی، نیروی انسانی و مدیریت شهری به دور از مردم شهر چه ضرورتی دارد؟

علم‌الهدی این زمزمه‌ها را مسموم دانست و عنوان کرد: این افراد یا در صدد زیر سوال بردن این جریان فوق‌العاده قیمتی و معنوی هستند که برای رسیدن به اهداف سیاسی خود اقدامات معنوی را خدشه‌دار می‌کنند و یا عده‌ای کوتاه فکرند که از عظمت این عمل چیزی نمی‌دانند، به این افراد یادآوری می‌کنیم که بپذیرند این شهر به امام رضا(ع) تعلق دارد و حقوق شهروندان بعد از حقوق امام رضا(ع) مطرح می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امام هشتم(ع) مالک شهر مشهد است، تاکید کرد: تمام شهروندان این شهر خاک‌نشین امام رضا(ع) هستند که یا به این سعادت اعتقاد و ایمان دارند و یا قصد سوء استفاده از این موقعیت را دارند، اما تمام امکانات متعلق به امام رضا(ع) است.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه امام رضا(ع) است که می‌خواهد خدمتگزاران تربت خود را به حرم حضرت امیرالمومنین(ع) بفرستد، ادامه داد: با این توضیحات هر کسی که مخالفتی کند نسبت به امکانات این بزرگوار بخل ورزیده است.

علم‌الهدی تاکید کرد: وجود امام هشتم(ع) احیاگر عزای سیدالشهدا(ع) است، این مسأله اراده اصلی وجود مبارک ایشان بوده است که میهمانداری سیدالشهدا(ع) را انجام دهند، بنابراین تمام این زمزمه‌ها مسموم و نااهلانه است.

وی افزود: کسی حق ندارد که بگوید امکانات خدمات شهری در اختیار عراق قرار گرفته است، زیرا این امکانات امام رضا(ع) است که در حرم جد بزرگوارشان مصرف می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر جایگاه روز اربعین در بین ایام خاص زیارت امام حسین(ع)، خاطرنشان کرد: اربعین در بین این ایام از جمله نیمه شعبان، اول ماه رجب، نیمه ماه رجب، شب‌های قدر و هر شب جمعه از جایگاه مخصوصی برخوردار است، زیرا مؤسس این زیارت خواهر امام حسین(ع) است و خدمتگزاری در این ایام بهترین سعادت به شمار می‌رود.

علم‌الهدی با بیان اینکه تاریخچه زیارت در این ایام بر می‌گردد به زمانی که حضرت زینب(س) دوباره به کربلا بازگشتند، تصریح کرد: ظاهر قضیه این بود که چون اجساد عزیزان آنها در آنجا بود می‌خواستند از دفن شدن‌شان مطمئن شوند، اما باطن قضیه این بود که می‌خواستند جریان جهانی را به وجود بیاورند تا در سایه جهانی شدن کربلا اسلام نیز جهانی شود.

وی خطاب به خادمین اربعین حسینی یادآور شد: کسانی که در آن مکان جارو می‌کنند بدانند که زیر پای حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) را جارو می‌زنند.

امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه سفر خادمین همزمان با روز شهادت حضرت رقیه(س) آغاز می‌شود، اظهار کرد: بدرقه‌کننده شما این دختر سه ساله است. تمام این معنویت، فضیلت و سعادت از برکت مدیریت مدیران این شهر حاصل شده است.

سیدصولت مرتضوی، شهردار مشهد نیز در این مراسم، با اشاره به اینکه اربعین از ابعاد مختلفی حائز اهمیت است، اظهار کرد: عشق مسلمانان به امام حسین(ع) و امام علی(ع) هر سال تازه می‌شود ثانیا یک همزبانی و همدلی در جهان اسلام به وجود می‌آورد و مسلمانان همه ساله بعد از حماسه بزرگ زیارت خانه خدا حماسه‌ای بزرگ‌تر از نقاط مختلف جهان در کربلا به دلیل عشق به خاندان عصمت و طهارت به وجود می‌آورند که این یک انسجام بین‌المللی است و به اعتقاد من یک جهاد تلقی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این جهاد سرمایه‌گذاری است که از هزینه‌هایی که در آینده مسلمانان باید بپردازند جلوگیری می‌کند، ادامه داد: از سویی دیگر نماد اقتدار رهبری دینی را به رخ جهانیان می‌کشد.

شهردار مشهد با بیان اینکه امروز شیعیان برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) از جای جای ایران حرکت می‌کنند، ادامه داد: همچنین مردم عراق برای خاکشان جان می‌دهند و با استکبار جهانی مقابله می‌کنند اینها نشانه‌های آن دستاوردها است.

مرتضوی افزود: در سال جاری خراسان رضوی متقبل شده که به منظور کمک به این حماسه بزرگ حضور خدماتی انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه شعار شهرداری مشهد با مردم و برای مردم است، خاطرنشان کرد: تعداد زیادی از مردم مشهد برای روز اربعین عازم عراق هستند که در این راستا شهرداری مشهد به قدر بضاعت در دو حوزه حمل و نقل و حوزه خدمات شهری در هر کدام معادل هفت درصد مشارکت می‌کند.

شهردار مشهد گفت: در سال جاری حدود 400 نفر از کارکنان شهرداری در حوزه خدمات شهری همچنین حدود 400 نفر نیز در حوزه حمل و نقل و تعدادی هم به عنوان خدمات پشتیبانی عازم عراق می‌شوند که این هزینه‌ها با هزینه اندکی کمتر از یک میلیارد تومان برپا شده است.

مرتضوی خطاب به خادمان اربعین حسینی، ادامه داد: به خاطر داشته باشید که شما از کشوری با فرهنگ، تمدن بزرگ، اسلامی و متعلق به امام زمان(عج) عازم کربلا هستید و نباید کار خود را با پرخاشگری انجام دهید یا با کم‌کاری ارزش کار خود را پایین بیاورید شما هرکدام یک نماینده هستید و باید شأن جمهوری اسلامی را به رخ بکشید.

منبع: ایسنا
برچسب ها: شهرداری ، اربعین ، حرم ، زائران
نظرات بینندگان