arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۷۰۷۴
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۲۰ - ۲۶ آبان ۱۳۹۴

افت 7 دلاری قیمت جهانی طلا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 تقویت ارزش دلار آمریکا و ضعیف بودن تقاضا در بازارهای مهم خریدار طلا موجب شد تا قیمت فلز زرد امروز کاهش یابد و بار دیگر به پایین ترین رقم های 5 سال گذشته نزدیک شود.
به نقل از رویترز، تقویت ارزش دلار آمریکا و ضعیف بودن تقاضا در بازارهای مهم خریدار طلا موجب شد تا قیمت فلز زرد امروز کاهش یابد و بار دیگر به پایین ترین رقم های 5 سال گذشته نزدیک شود.
گمانه زنی ها در مورد اینکه فدرال رزرو آمریکا در ماه آینده میلادی نرخ بهره را بالا خواهد برد در حال افزایش است. این موضوع سبب افزایش ارزش دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهان به بالاترین رقم در شش ماه گذشته شده و طلا را برای دارندگان سایر ارزها گرانتر کرده است.
دیک پون، مدیر شرکت فلزات گرانبهای هرائوس گفت: «به نظر می رسد که وضعیت اقتصادی در همه جای دنیا ضعیف است. حتی در چین و هند به نحوی که میزان خرید طلا در این بازارها نیز کاهش یافته است.»
چین و هند بزرگترین مصرف کنندگان طلای جهان هستند.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 7 دلار کاهش به 1075 دلار رسید. قیمت فلز زرد در روز 12 نوامبر به 1074 دلار و 26 سنت رسید که پایین ترین رقم در بیش از 5 سال گذشته بود.
قیمت فلز پالادیوم که در صنعت نیز استفاده دارد، امروز با 2 درصد کاهش به 537 دلار و 28 سنت رسید. عامل این کاهش، افت قیمت فلزات صنعتی به دلیل احتمال کند شدن رشد تقاضای چین برای فلزات بود.
فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه روز دوشنبه از آمریکا و روسیه خواست تا پس از حملات پاریس به ائتلاف جهانی برای نابودی داعش بپیوندند. وی همچنین یک رشته اقدامات را برای مقابل با تروریزم در فرانسه اعلام کرد.
رهبران شرکت کننده در نشست گروه 20 در آنتالیای ترکیه هدف گذاری قبلی این گروه در مورد افزایش 2 درصدی تولید جمعی اعضا تا سال 2018 را تمدید کردند.
منبع: تسنیم
برچسب ها: دلار ، بازار ، فدرال
نظرات بینندگان