arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۷۳۷۴
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۵ - ۲۸ آبان ۱۳۹۴

زمان تعیین وضعیت نهایی مفقودان ایرانی فاجعه منا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس سازمان حج و زیارت کشور گفت:بر اساس هماهنگی صورت گرفته با عربستان، وضعیت نهایی دیگر مفقودان ایرانی فاجعه منا تا هفته آینده مشخص می شود.

سعید اوحدی روز پنجشنبه در حاشیه سفر وزیر کشور به منطقه آزاد اروند و بازدید وی از زیرساخت های مرز شلمچه برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی گفت:با شناسایی دو نفر دیگر از حاجیان گم شده در فاجعه منا، شمار مفقودان ایرانی به 17 نفر کاهش یافت.

وی ادامه داد:این دو حاجی شناسایی شده، اهل شهرستان بروجرد استان لرستان هستند و در این خصوص به خانواده های آنان اطلاع رسانی شده است.

اوحدی در خصوص تعیین وضعیت دیگر جانباختگان فاجعه منا نیز، گفت:مقرر شده که با اعزام دو نفر از خانواده های جانباختگان به عربستان و اخذ آزمایش D.N.A، در خصوص تعیین تکلیف دیگر مفقودان این فاجعه اقدام شود.

رئیس سازمان حج و زیارت کشور در ادامه سخنانش در خصوص غضنفر رکن آبادی نیز گفت:وی نیز از مفقودان این فاجعه است که تاکنون از وضعیت وی اطلاعی در دست نداریم.

سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت به همراه عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور به منظور بازدید و بررسی آخرین اقدام ها و میزان آمادگی استان خوزستان و مرز شلمچه و چذابه برای تردد زائران اربعین حسینی به این استان سفر کرده است.

در ایام اربعین سال گذشته 580 هزار زائر از مرز شلمچه به عتبات عالیات سفر کردند و پیش بینی می شود این تعداد در سال جاری به بیش از یک میلیون تن افزایش یابد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان