arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۷۶۲۸
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۴ - ۲۹ آبان ۱۳۹۴

اعتصاب 17 هزار کارمند بانک مرکزی هند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کارمندان بانک مرکزی هند روز پنج شنبه در اعتراض به مستمری‌ها که به گفته آنها نشان می‌دهد این بانک در حال از دست دادن استقلال خود است، دست به اعتصاب زدند.

آجیت سوبهدار، رییس انجمن کارمندان بانک مرکزی هند اظهار کرد: اکثر 17 هزار کارمند این بانک بر سر کار حاضر نشدند که منجر به مختل شدن فعالیتهایی مانند تسویه چک و معاملات ارزی خارجی شد.

با اینهمه سخنگوی بانک مرکزی هند حاضر به اظهارنظر درباره تاثیر این اعتصاب بر فعالیت سیستم مالی نشد.

کارمندان بانک مرکزی هند خواهان تطبیق یافتن مستمری‌ها با نرخ تورم هستند و اعضای انجمن کارمندان درخواست دارند حقوق کارمندان سابق به حدود 76 دلار در ماه افزایش پیدا کند تا بازنشستگان بتوانند هزینه‌های بهداشت و درمان خود را تامین کنند.

این درخواستها منعکس کننده درخواستهای نیروهای سابق ارتش است که از دولت نارندرا مودی، نخست وزیر هند درخواست کرده اند سیستم بازنشستگی آنها را اصلاح کند.

با وجود کند شدن روند رشد تورم، بازنشستگان مشاغل دولتی به دلیل افزایش قیمتها، قادر به گذران زندگی نیستند.

بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، رهبران اتحادیه کارمندان این اعتصاب یک روزه را به استقلال بانک مرکزی این کشور ربط دادند.

این بانک با بحثهای گسترده درباره سیاست استقلال در عملکرد خود با دولت مرکزی روبروست که خواهان داشتن نفوذ بیشتر در پروسه تنظیم نرخ بهره بانک مرکزی است.

در حال حاضر رییس بانک مرکزی با مشورت گروهی از مشاوران، قدرت تنظیم نرخها را دارد اما دولت خواستار تشکیل هیات نرخ گذاری با حضور اعضای منصوب شده از سوی دولت است که درباره تصمیمات تنظیم نرخ بهره رای خواهند داد.

راگوران راجان، رییس بانک مرکزی هند در ماه اوت اظهار کرده بود بانک مرکزی و دولت درباره قانون جدیدی که هر دو از آن رضایت دارند به مصالحه رسیده اند اما درباره جزییات توافق مذکور توضیحی نداده بود.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان