arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۷۶۳۱
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۵ - ۲۹ آبان ۱۳۹۴
امام جمعه مشهد:

فکر تاسیس بسیج، توسط امام زمان به امام خمینی الهام شد / برخی بین حملات پاریس و بیروت تبعیض قائل شده و 48 ساعت بعد از حادثه بیروت آن را تسلیت گفتند

حجت الاسلام سیداحمد علم الهدی ظهر امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه مشهد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با گرامیداشت آغاز هفته بسیج اظهار کرد: نقش آفرینی بسیج در همه ابعاد زندگی اجتماعی ما و عمدتا در حوزه امنیت است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
امام جمعه مشهد گفت: تاسيس بسیج الهام غیبی به امام(ره) بود.

به گزارش «انتخاب»، حجت الاسلام سیداحمد علم الهدی ظهر امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه مشهد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با گرامیداشت آغاز هفته بسیج اظهار کرد: نقش آفرینی بسیج در همه ابعاد زندگی اجتماعی ما و عمدتا در حوزه امنیت است.

وی با بیان اینکه فکر امام در بنیان و ایجاد بسیج یک الهام غیبی به ایشان از ناحیه امام زمان (عج) بود، ادامه داد: زمانی که آمریکا تهاجم نظامی اش را بر ما از طریق صحرای طبس انجام داد و این اقدام به مدد امداد غیبی خداوند و طوفان شن ناکام ماند این فکر به ذهن امام (ره) آمد و این الهام غیبی درکنار آن امداد غیبی بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: امداد غیبی ارسال طوفان شن برای سرکوب نقشه شیطانی آمریکا بود و بعد از آن امداد غیبی این تفکر به صورت غیبی به امام الهام شد تا بسیج را تاسیس کند.

به نوشته ایسنا، امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه امروز در این منطقه آشوب زده، نه تنها در این ناامنی که حتی کشورهای پیشرفته را فراگرفته مردم ما احساس امنیت می کنند،  تصریح کرد: این احساس به خاطر دلاوری های نیروی های مسلح و بسیج است.

علم الهدی اضافه کرد: امروز می بینید که در مهد تمدن فرنگ مردم در چه ذلت و سراسیمگی شب را به روز می آورند اما جامعه و نظام ما در این کشور از امنیتی ارزشمند برخوردار است.

وی با اشاره به حملات تروریستی در فرانسه بیان کرد: ما این حملات را از وجه انسانی آن محکوم می کنیم، این فجايا برای هر انسانی تاسف آور و محکوم است، اما در این محکومیت یک تغییری در دنیا اتفاق افتاد.

علم الهدی یادآور شد: ۲۴ ساعت قبل از حادثه فرانسه شيعیان و مسلمانان بیروت در آتش انفجار جریان تکفیری، تروریستی و ناپاک وهابی سوختند اما صدای کسی بلند نشد، اما در یک کشور غربی این اتفاق افتاد و صدای همه درآمد.

خطیب جمعه مشهد تاکید کرد: در کشور انقلابی ما هم به مجرد این حادثه تریبون شد برای اعلام محکومیت و تسلیت به فرانسه اما متاسفانه بعضی عزیزان ما ۴۸ ساعت بعد از حادثه بیروت این حادثه را تسلیت گفتند، این تبعیض متاسفانه دنيا را فرا گرفته است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه داعش مولود اروپاست، افزود: داعش پدید آمده غرب بوده و علتش این است که در کشورهای اروپایی از ۳۰ سال قبل ترویج وهابیت به اسم  اسلام آزاد بود، آن وقت هر زمان جمهوری اسلامی به وسیله رایزنی های فرهنگی در کشورهای اروپایی می خواست اسلام ناب را تبليغ کند با تمام توان امنیتی و پلیسی جلوی ما را گرفتند آن وقت تبلیغ وهابیت دست ساز انحرافی انگلیسی، در اروپا آزاد شد.


وی تصریح کرد: نسل جوان اروپا را خود آنان به این سمت غلط هدایت کردند، بیش از دو هزار نفر اعضای داعش فرانسوی هستند که نصف آنان در سوریه مسلمان کشي می کنند و نصف دیگر آنان در خود فرانسه سازمان دهی شده اند.


علم الهدی با اشاره به اینکه مساله اسلام به وسیله خود آنان اتفاق افتاد، گفت: این اتفاق چند احتمال را در ذهن به وجود می آورد، اول اینکه توفیقاتی که ائتلاف چهارگانه ایران، سوریه، روسیه و حزب الله در حملات اخیر علیه داعش داشتند باعث شد تا تروریست ها ناراحت شوند و به قول متفکر فرانسوی سگ هار پاچه صاحبش را بگیرد.


امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد:از حادثه ۱۱ سپتامبر آمریکایی ها این ذهنیت را به وجود آوردند و سه هزار آمریکایی را در آتش سوزاندند تا زمینه لشکر کشي به عراق و افغانستان را پیدا کنند، از کجا معلوم حادثه حمله به مردم فرانسه از جنس ۱۱ سپتامبر نباشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مساله سوم این است که اینها می خواهند مساله استکبار ستیزی را به جریان جنگ بین مسیحیت و اسلام بکشانند، ادامه داد: دنیای اسلام در فضای استکبار ستیزی به سر می برد، آنها می خواهند اسلام هراسی را در آنجا رایج کنند و مسلمانان و مسیحیان را به جان یک دیگر بياندازند.

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: احتمال چهارم این است که نوع این حرکت اسرائیلی است، بچه کشي، زن کشي و حمله ور شدن به افراد بی پناه کارهاي اسرائیلی است و مبتکر این جریان هم شاید خود صیونیست ها باشند.

علم الهدی با بیان اینکه اسرائیلی ها مدعی شده اند که اگر اسرائیل نباشد مسلمانان اروپا را از بین خواهند برد، اضافه کرد: امروز یک مشت سگ دیوانه داعشي از این ماجرا در اروپا بهره برداری می کنند تا اسلام هراسی را توسعه دهند و رسانه های غربی و اروپایی هم این را تبلیغ می کنند.

امام جمعه مشهد در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه ما باید از این موقعیت بهره برداری کنیم، افزود: ما باید در دنیای مجازی و با وبلاگ ها و پوسترسازي های مختلف اسلام عدالت و امنیت را در قالب تصویرها، گرافیک ها ، فیلم ها و سریال ها به زبان های مختلف پخش کنیم.

علم الهدی گفت: دنیای مجازی به روی شما باز است ، باید با قدرت در این عرصه  کار کنیم و چهره ناپاک و درنده خوی وهابیت جدای از اسلام را به دنیا معرفی کنیم و چهره رحمانی اسلام را نیز به مردم دنیا نشان دهیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه خوشبختانه همایش اربعین یک کانون برای تجلی این حقیقت است، اظهار کرد: میلیون ها مسلمان از نقاط مختلف دنیا باهم می آیند و این عرصه باید نمایشگر چهره رحمانی اسلام باشد.
نظرات بینندگان