arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۷۶۵۳
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۷ - ۲۹ آبان ۱۳۹۴

واکنش سخنگوی وزارت خارجه به قطعنامه حقوق‌بشری ضدایرانی: مخالف استفاده ابزاری از حقوق‌بشر علیه کشورهای مستقل هستیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص قطعنامه حقوق بشری صادره از سوی کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: جمهوری اسلامی ایران بر اساس سیاست اصولی خود مخالف هرگونه استفاده ابزاری و سیاسی از حقوق بشر علیه کشورهای مستقل است.

وی افزود: ایران از این‌که مکانیزم‌ها و ابزارهای حقوق بشری سازمان ملل یک بار دیگر دستاویز سیاست گزینشی برخی کشورها قرار گرفته است ابراز تاسف می‌کند.

حسین جابری‌انصاری اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران مانند بسیاری دیگر از کشورهای جهان، بهترین راه ارتقاء و حمایت واقعی از حقوق بشر را پیگیری رهیافت گفت‌وگو و تعامل سازنده می‌داند و معتقد است بهترین ساز و کار بررسی وضعیت حقوق بشر در همه کشورهای جهان ساز وکار یو پی آر شورای حقوق بشر سازمان ملل است که مبتنی بر اصل برابری، احترام، جهان‌شمولی و گفت‌وگو و همکاری سازنده بین همه کشورها بدون هیچ تبعیضی است.

رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت خارجه تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس تعالیم اسلامی و انسانی و اصول قانون اساسی، تلاش در جهت ارتقای حقوق بشر را از مهمترین وظایف خود در برابر شهروندانش می‌شناسد، اما برای قطعنامه‌هایی که با انگیزه‌های سیاسی ارائه و تصویب آن نه بر اساس محتوا بلکه بر اساس جبهه‌بندی سیاسی کشورها و لابی‌های پنهان انجام می‌شود، ارزشی قائل نیست.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان