arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۷۸۲۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۶ - ۳۰ آبان ۱۳۹۴

تماشاگران افراطی فوتبال اروپا و اتفاقاتی مشابه آن‌چه در اهواز رخ داد!

در فوتبال اروپا، به خصوص شرق این قاره؛ اما این اتفاقات جزئی از فرهنگ تماشاگران شده است. البته این که به خاطر نتیجه نگرفتن تیم خودی چنین اقداماتی صورت گرفته باشد بسیار کم است. ولی در جواب تیم حریف و خصوصا رقبای سنتی بسیار دیده شده که بازی را به آشوب کشیده اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تماشاگران افراطی همه جا هستند، همه جا هم ردپای آن‌ها را می توان در خدشه دار شدن اعتبار تیم‌هایشان دید.

هولیگان‌های فوتبال اروپا و اتفاقاتی مشابه آن‌چه در اهواز رخ داد!اتفاقات جمعه شب در ورزشگاه غدیر اهواز در فوتبال ایران اتفاق کم‌نظیری محسوب می شود. در شرایطی که معمولا جو ورزشگاه‌ها آرام است و نهایت خشونت تماشاگران به توهین‌های لفظی ختم می‌شود چنین اتفاقاتی خیلی عجیب است. البته چند باری پیش آمده بود که افرادی در ورزشگاه‌های تبریز، انزلی، رشت و چند شهر دیگر در ادوار گذشته لیگ برتر حرکات این‌چنینی انجام دهند و چند باری هم در سطوح پایین‌تر فوتبال ایران شاهدش بودیم.
در فوتبال اروپا، به خصوص شرق این قاره؛ اما این اتفاقات جزئی از فرهنگ تماشاگران شده است. البته این که به خاطر نتیجه نگرفتن تیم خودی چنین اقداماتی صورت گرفته باشد بسیار کم است. ولی در جواب تیم حریف و خصوصا رقبای سنتی بسیار دیده شده که بازی را به آشوب کشیده اند.

در اروپا بیشتر از اینکه مسائل فوتبالی مدنظر باشد، مسائل نژادی، دینی و سیاسی است که بازی‌ها را به آشوب می‌کشد. دیدار تیم‌های ایتالیا - کرواسی در مقدماتی یورو 2016 از آن بازی‌هایی بود که خیلی‌ها برای دیدنش صف کشیده بودند. اما چیزی که از تصاویر تلوزیونی معلوم بود، تنها یک سری دود غلیظ و آتش بازی هواداران کروات بود. آن‌ها در خاک ایتالیا بازی را به آشوب کشاندند و حتی سرمربی سابق تیم ملی والیبال ایران؛ اسلوبودان کواچ هم این اقدامات را نکوهش کرد! دیدار تیم‌های هلند - اسپانیا هم قبل و بعد از بازی آبستن حوادث زیادی بود و حتی فواره معروف 400 ساله رم هم در این بین آسیب دید.
لهستان - آلبانی نماد یک جنگ ایدئولوژیک بین شرق و غرب‌گرایان دو کشور نزدیک به هم بود. بازی‌ای که با دستگیری 500 نفر از هواداران آلبانیایی و کسر امتیاز از تیم ملی این کشور سرنوشت خوبی برای آلبانیایی‌ها نداشت.
در فوتبال باشگاهی آلمان7863 مورد خشونت در فوتبال گزارش شده است. خوشنت علیه تماشاگران تیم حریف، انسان‌هایی با نژادهای متفاوت و علیه پلیس! در اسپانیا یک هوادار مادریدی در جریان آشوب هواداران اتلتیکو به قتل رسید و در انگلیس 73 مورد خوشنت نژادی در لیگ برتر تا کنون گزارش شده است.


لیگ‌های شرق این قاره در این مورد هم وضعیتی اسف‌ناک دارند. دربی بلگراد؛ بین تیم‌های پارتیزان و ستاره سرخ هر بار یک جنگ تمام عیار است. در آخرین مسابقه دو تیم؛ پلیس مجبور شد هواداران تیفوسی ستاره سرخ را از ورزشگاه خارج کند. اما این پایان کار نبود. بعد از خروج این هواداران، تماشاگران تیم میزبان با پرتاب بطری‌های آتش (بطری آب معدنی یا هر نوشیدنی دیگری پر از مواد محترقه که به آتش کشیده) به سمت زمین فوتبال جریان بازی را مختل کردند.
به این دسته از هواداران هولیگان گفته می‌شود. کسانی که تعصب شدیدی روی تیم خود دارند و برای آرمان‌های باشگاه که هواداران قبل از آن‌ها نوشته‌اند هر کاری می‌کنند. مساله‌ای که در حال حاضر کمی تلطیف شده و دیگر خبری از اتفاقات دهه 80 در انگلیس نیست که هر بازی بهانه‌ای برای قتل چند نفر باشد.
در لیگ مصر فصل گذشته در یک بازی 72 نفر در بازی الاهلی کشته شدند و لیگ یونان به خاطر خشونت بیش از حد تماشاگران به حالت تعلیق در آمد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۳۰
4
1
فولاد رو میخوان بندازن دسته یک همانطور که تراکتور رو نگذاشتن قهرمان بشه و این ضد روح فوتبال هست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
0
1
تيمي كه همه اش جعلي است بهتر از اين نميشود
نظرات بینندگان