arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۷۸۵۸
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۸ - ۳۰ آبان ۱۳۹۴

وزیر انرژی روسیه: نگرانی کشورهای گازی از تحریم/گسترش روابط گازی بین ایران و روسیه

نواک با اشاره به گستردگی همکاریهای اقتصادی میان اعضای مجمع کشورهای صادرکننده گاز، گفت: ما توانسته‌ایم در زمینه اهداف مشترک و تحولات کنونی بازار گاز به سازش‌هایی دست یابیم و موفق شده ایم درباره همه مسائل مورد بحث تا امروز به توافق برسیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر انرژی روسیه با شاره به اینکه روسیه همکاری های خود را در حوزه های مختلف انرژی با ایران گسترش می‌دهد، درباره مهمترین مسائل مطرح شده در نشست وزارتی مجمع کشورهای صادرکننده گاز، گفت: یکی از مهمترین نگرانی‌های کشورهای عضور در مورد تحریم‌ها بوده است که ریسک را در قابلیت پیش بینی این بازار افزایش می‌دهد.

وزیر انرژی روسیه : نگرانی کشورهای گازی از تحریم/گسترش روابط گازی بین ایران و روسیهالکساندر نواک در حاشیه نشست مجمع کشورهای صادر کننده گاز مهمترین اثر GCEF را مبحث مطروحه در این نشست ها در مورد بازار گاز دانست و اظهار کرد: فعالیت اعضای این مجمع در تدوین سیاست ها و بحث پیرامون بازار گاز و بهبود مدل جهانی گاز که چشم انداز میان مدت این بازار را تعیین می کند از مهمترین آثار مجمع کشورهای صادرکننده گاز است.

وی با اشاره به اینکه کشورهای این مجمع معتقدند که گاز یکی از مهمترین انرژی های سازگار با طبیعت است، عنوان کرد: بنابراین این کشورها بر لزوم سرمایه گذاری در این زمینه تاکید دارند و به همین دلیل است که یک بار دیگر کشورهای عضو اهمیت قراردادهای بلندمدت را مورد تایید قرار دادند.

وزیر انرژی روسیه یکی دیگر از مسائل مطروحه در این نشست را که موضوع نگرانی اکثر کشورهای عضو مجمع بوده است، موضوع تحریم ها دانست و تصریح کرد: تحریم های این حوزه قوانین بین المللی را نقض می‌کند و تحریم ها در این حوزه می‌تواند ریسک را در بحث قابلیت پیش بینی بازار افزایش دهد. به همین دلیل است که لازم است باید رویکردهای متوازنی ایجاد کنیم که حقوق حاکمیتی ما را تضمین کند.

وی در ادامه درباره همکاری های ایران و روسیه در زمینه انرژی به ویژه گاز اظهار کرد: ایران و روسیه در حال گسترش همکاری های خود در تمام زمینه های مربوط به انرژی هستند که گاز یک بخش از آن است.

نواک با تاکید بر اینکه ایران به عنوان دارنده رتبه اول ذخایر گازی جهان دارای ظرفیت های بالایی است، ادامه داد: به همین دلیل است که هر دو کشور بر افزایش و گسترش همکاری ها تاکید دارند.

وی اعلام کرد که نمی توان نتیجه نشست ماه دسامبر اوپک را پیش بینی کرد، اما اظهار امیدواری کرد که اعضای این سازمان بتوانند با تصمیم خود بر وضع نابسامان کنونی قیمت نفت تأثیری مثبت داشته باشند.

نواک با اشاره به گستردگی همکاریهای اقتصادی میان اعضای مجمع کشورهای صادرکننده گاز، گفت: ما توانسته‌ایم در زمینه اهداف مشترک و تحولات کنونی بازار گاز به سازش‌هایی دست یابیم و موفق شده ایم درباره همه مسائل مورد بحث تا امروز به توافق برسیم.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان