arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۷۸۷۸
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۹ - ۳۰ آبان ۱۳۹۴

بازداشت 3 سرکرده عربستانی داعش در غرب موصل

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک منبع در وزارت پیشمرگ اقلیم کردستان عراق روز شنبه از بازداشت 3 سرکرده عربستانی داعش در شمال غرب موصل و خنثی سازی بیش از 30 تن مواد منفجره در این منطقه خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آلمان، یک منبع آگاه در وزارت پیشمرگ اقلیم کردستان عراق اعلام کرد که این 3 سرکرده گروه تروریستی داعش نزدیک شهرک حردان در ناحیه سنجار در غرب موصل بازداشت شدند.

این منبع که اشاره ای به نامش نشده است، افزود: این افراد که دارای تابعیت عربستانی بودند، قصد داشتند، وارد شهر سنجار شوند.

بر اساس این گزارش٬ نیروهای پیشمرگ این 3 سرکرده داعشی را برای بازجویی به مرکز پلیس منتقل کردند.به گفته این منبع، در اثر انفجار یکی از خانه های بمب گذاری شده در شهر سنجار، 9 تن از نیروهای پیشمرگ از جمله چند ایزدی کشته شدند.

بر اساس این گزارش، نیروهای کرد برای یافتن سرکرده های داعشی فراری لحظه انفجار وارد این خانه بمب گذاری شده شدند.

پس از گذشته بیش از یک هفته از آزاد سازی شهر سنجار به دست نیروهای کرد، تیم مهندسی وابسته به نیروهای پیشمرگ، همچنان به عملیات خود برای خنثی سازی مین ها و ساختمان های بمب گذاری شده از سوی داعش در این منطقه ادامه می دهند.

'قاسم سمو' رییس پلیس شهر سنجار به خبرگزاری آلمان گفت: تیم مهندسی وابسته به نیروهای پیشمرگ، موفق شد طی هفته اول بعد از آزاد سازی سنجار، خودروها و خانه های بمب گذاری شده از سوی داعش را شناسایی و خنثی کنند.

وی افزود: طی این عملیات، 30 تن مواد منفجره کشف و خنثی شد.
سمو تصریح کرد: تیم مهندسی با نابود کردن این مواد منفجره، جان شهروندان این منطقه را از هر گونه خطر حفظ کردند و همچنان به فعالیت خود برای خنثی کردن باقی مانده مین ها و مواد منفجره ادامه می دهند.

وی افزود: نیروهای کرد در عملیات پاکسازی خود در این منطقه یک تونل با طول 20 متر را که به طور کامل بمب گذاری شده بود و قرار بود پس از زمان مقرر منفجر شود، کشف و خنثی کردند.
بر اساس این گزارش٬ نیروهای کرد هفته گذشته (جمعه) شهر «سنجار» واقع در استان موصل عراق را از سیطره تروریست های داعش آزاد کردند.

در حمله داعش به شهر سنجار عراق در سال 2014 بیش از 50 هزار ایزدی ناگزیر به فرار از خانه و کاشانه خود شدند و این گروه تروریستی پس از اشغال شهر، مرتکب جنایت های هولناکی در آن شد.

نیروهای امنیتی عراق طی عملیات های خود علیه تروریست ها، موفقیت هایی در زمینه عقب راندن عناصر این گروه به دست آوردند، با این حال تروریست های داعش همچنان بخش هایی از غرب عراق را در اختیار دارند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان