arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۶ - ۰۴ بهمن ۱۳۸۹

30 میلیون وام مسکن برای معلمان

با تفاهمنامه‌اي كه بين وزارتخانه‌هاي آموزش و پرورش و مسكن وجود دارد و همچنين فعاليت تعاوني مسكن فرهنگيان، مقرر شده است تا 2 سال آينده مشكل مسكن فرهنگيان در همه استان‌ها و شهرستان‌ها مرتفع شود. همچنين معلماني كه بتوانند در شهرهاي كوچك و روستاها زمين خريداري كنند به آن‌ها 30 ميليون تومان وام جهت احداث مسكن پرداخت مي‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزير آموزش و پرورش از واريز بخش ديگري از سرانه مدارس در روز گذشته خبر داد و گفت: تاكنون آموزش و پرورش شش مرتبه سرانه اعلام كرده كه پول آن به حساب استان‌ها واريز شده است، لذا هيچ مدير مدرسه‌اي نبايد اظهار كند كه در پرداخت قبوض آب، برق و گاز مشكل دارد و چنانچه مدرسه‌اي با مشكل مواجه باشد، اداره آموزش و پرورش مربوطه موظف به پرداخت قبوض آن‌ها در اولين فرصت است.

به گزارش ايسنا، حميدرضا حاجي بابايي در حاشيه ديدار با وان جنيدي توانكو جعفر ـ نايب رييس مجلس مالزي ـ كه امروز در اين وزارتخانه برگزار شد با حضور در جمع خبرنگاران، با اشاره با امضاي تفاهمنامه بين آموزش و پرورش ايران و مالزي افزود: در اين ديدار بر همكاري بيشتر هر دو كشور در زمينه فرهنگي و آموزشي تاكيد شد.

وي ادامه داد: هيات مالزي اذعان كردند هر دو كشور علاقمند به همكاري بيشتر هستند و توجه ويژه‌اي به آموزش ابتدايي در اين كشور مي‌شود، به طوري كه همه موفقيت‌هاي خود را مرهون توجه 20 ساله مالزي به آموزش ابتدايي مي‌دانند.

به گفته وزير آموزش و پرورش در اين تفاهمنامه مقرر شد، هر دو كشور در سطح بين‌المللي همكاري‌هاي فرهنگي، اقتصادي و تجاري داشته باشند.

وي درباره اجراي طرح «دور كاري معلمان و كارمندان آموزش و پرورش» نيز تصريح كرد: كار معلمان تعريف خاص خود را دارد، اما در رابطه با كاركنان به سمت بهينه كردن كار پيش مي‌رويم، چرا كه در گذشته دور كاري در آموزش و پرورش وجود داشته كه فعاليت موسسات و آموزش از راه دور از جمله اين طرح است.

به گزارش ايسنا، حاجي‌بابايي در رابطه با توسعه هنرستان‌ها نيز تصريح كرد: آموزش و پرورش توجه ويژه‌اي به هنرستان‌ها به ويژه‌ در شهرهاي بزرگ از جمله تهران داشته، به طوري كه تعداد هنرستان‌ها و هنرجويان امسال با رشد مواجه بوده است.

وي با بيان اين كه به زودي ميانگين كشوري را در اين زمينه اعلام مي‌كنيم، خاطر نشان كرد: حداقل رشد هنرستان‌ها در هر شهرستان سه درصد است.

وزير آموزش و پرورش اضافه كرد: امسال 12 هزار نفر مهندس از بين 40 هزار نيروي استخدامي در هنرستان‌ها جذب شدند.

پرداخت وام 30 ميليون تومان احداث مسكن به فرهنگيان كه در شهرهاي كوچك و روستاها زمين خريداري كنند

تبديل مركز فن‌آوري و نيروي انساني آموزش و پرورش به مركز آمار و فن‌آوري به زودي

حاجي‌بابايي در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر حل مشكل "مسكن فرهنگيان"، توضيح داد: با تفاهمنامه‌اي كه بين وزارتخانه‌هاي آموزش و پرورش و مسكن وجود دارد و همچنين فعاليت تعاوني مسكن فرهنگيان، مقرر شده است تا 2 سال آينده مشكل مسكن فرهنگيان در همه استان‌ها و شهرستان‌ها مرتفع شود. همچنين معلماني كه بتوانند در شهرهاي كوچك و روستاها زمين خريداري كنند به آن‌ها 30 ميليون تومان وام جهت احداث مسكن پرداخت مي‌شود.

به گزارش ايسنا، وي همچنين با اشاره به الكترونيكي شدن مدارس نيز اظهار كرد: جزوه تعريف مدارس الكترونيكي در حال آماده سازي است كه در آن نحوه و جزييات كامل هوشمند سازي مدارس به طور كامل تشريح شده است كه پس از نهايي شدن اعلام مي‌شود.

وزير آموزش و پرورش با بيان اين كه با ايجاد مدارس هوشمند رقابت خوبي بين مدارس ايجاد شده است، ادامه داد: به زودي مركز فن‌آوري و نيروي انساني آموزش و پرورش به مركز آمار و فن‌آوري تبديل مي‌شود و همه مدارس و ادارات آموزش و پرورش به اين مركز متصل مي‌شوند.

وي با اشاره به فعاليت‌هايي كه طي يك سال گذشته در اين زمينه صورت گرفته، با ابراز خرسندي از روند پيشرفت طرح الكترونيكي شدن مدارس، عنوان كرد: بخش خصوصي در اين زمينه همكاري خوبي با مدارس دارد و اتصال به شبكه IT و ICT، تعداد رايانه‌ها، تعداد تابلوهاي هوشمند، استفاده از رسانه‌هاي گوناگون در آموزش دانش‌آموزان از جمله خصوصيات الكترونيكي شدن مدارس است كه بسته به ميزان مدارس با يكديگر متفاوت است.

ورود به تحول آموزشي از اولويت‌هاي آموزش و پرورش است

مبارزه با جنگ نرم مساله‌ايست كه بايد تغيير و برنامه‌هاي جديدي براي آن آماده شود

حاجي‌بابايي بيان كرد: تغيير شيوه‌هاي قديمي و ورود به يك تحول آموزشي از اولويت‌هاي آموزش و پرورش است، لذا معلمان و معاونان مدرسه بايد بتوانند برنامه‌ريزي‌ها را بر اساس رايانه انجام دهند كه اين بحث لزوم آشنايي بيشتر با تكنولوژي آموزشي مي‌طلبد.

وي در پاسخ به ايسنا، مبني بر بازنگري «آموزش دفاع شخصي» به دانش‌آموزان، توضيح داد: سازمان پژوهش و برنامه‌ريزي‌ در اين رابطه برنامه‌هايي را آماده كرده است، چرا كه نوع نگاه ما امروز به نوع دفاع متفاوت است و در تغيير نگاه و بازنگري به بحث آموزش دفاعي بايد وارد شويم.

وزير آموزش و پرورش با تاكيد بر اين كه امروز امور دفاعي بسيار گسترده‌تر از آن چيزي است كه بايد باشد، بيان كرد: برنامه‌ها و اردوها از جمله «راهيان نور» همه از برنامه‌هاي امور دفاعي وزارت آموزش و پرورش است. همچنين ايستادگي و مبارزه با جنگ نرم مساله‌اي است كه بايد تغيير كند و برنامه‌هاي جديدي براي آن آماده شود.

 احياي مراکز تربيت معلم تحت عنوان دانشگاه جامع فرهنگيان دچار برخي نواقص قانوني است

با اصلاح قانون مديريت خدمات كشوري بايد دانشجويان که در مراکز تربيت معلم بکار گرفته مي‌شوند، بورسيه شوند

به گزارش ايسنا، وي همچنين در خصوص احياي تربيت معلم نيز تصريح كرد: من معتقدم كه بايد تربيت معلم را احيا كنيم و دانشگاه جامع فرهنگيان كه داراي مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي است، در همين راستا ايجاد شده است.

وزير آموزش و پرورش با بيان اينکه احياي مراکز تربيت معلم تحت عنوان دانشگاه جامع فرهنگيان دچار برخي از نواقص قانوني است، گفت: در قانون مديريت خدمات کشوري نيز بايد اصلاحاتي صورت گيرد و افرادي که در اين مراکز بکار گرفته مي‌شوند، بورسيه شوند.

حاجي بابايي ادامه داد: از طرفي بحث سربازي دانشجويان مطرح است که بايد اين مشکل نيز حل شود.

وي با اشاره به اينکه بيش از 70 مرکز تربيت معلم در کشور وجود دارد، ادامه داد: به محض اينکه به ما ابلاغ کنند، آمادگي داريم که براي اول مهر ماه دانشجو بگيريم.

وي در پايان در پاسخ به سوالي كه چرا در زمان حضور حاجي بابايي در آموزش و پرورش جلوي فعاليت مدارس هيات امنايي گرفته شد؟ پاسخ داد: چنين نبوده و اين مدارس در زمان ما افزايش نيز يافته است، در حال حاضر يك‌هزار و 900 مدارس هيات امنايي در كشور فعاليت مي‌كنند كه از اين تعداد 105 مدرسه در تهران قرار گرفته است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
doonya
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۸ - ۱۳۸۹/۱۱/۳۰
0
6
آيا اين وام به تمام معلمين تعلق ميگيره درهرکجايي که خونه بخرن؟؟؟
نظرات بینندگان