arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۸۱۲
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۰ - ۳۰ فروردين ۱۳۹۰

کیهان: مصلحی به دلیل برکنار کردن یکی از نزدیکان مشایی مجبور به استعفا شد

از آنجا كه بركناري وي كاملاً بدون هماهنگي و حتي اطلاع رهبر معظم انقلاب بوده، ايشان با ارسال پيامي براي رئيس جمهور مخالفت خود را با اين تصميم اعلام و دستور منتفي شدن آن را صادر كرده اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
روزنامه کیهان در مورد ماجرای استعفای وزیر اطلاعات نوشت: پس از آنكه غروب روز يكشنبه حيدر مصلحي وزير اطلاعات از سوي رئيس جمهور به طور ناگهاني بركنار شد، رهبر معظم انقلاب اسلامي با صدور دستوري خطاب به آقاي احمدي نژاد وي را مجدداً در سمت خود ابقا فرمودند.

يكشنبه شب و در حالي كه روزنامه در مراحل پاياني قرار داشت پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري با انتشار خبري ناگهاني از «پذيرش استعفاي حيدر مصلحي» توسط رئيس جمهور و سپس انتصاب وي به عنوان مشاور امور اطلاعاتي آقاي احمدي نژاد خبر داد. كيهان با توقف چاپ ، اين خبر را بدون هيچ گونه تحليلي منتشر كرد اما ساعتي پس از چاپ روزنامه خبرگزاري هاي منتشر كننده اين خبر به جز ايرنا يكي يكي اين خبر را از روي خروجي خود حذف كردند و به تدريج اخبار ديگري منتشر شد كه نشان مي داد عزل مصلحي با دستور مستقيم رهبري منتفي شده است.

پي گيري هاي بعدي كيهان نشان داد قضيه از اين قرار است كه مصلحي روز شنبه يكي از معاونان خود را پس از مدت ها اختلافات كاري بركنار كرده و از آنجا كه اين معاون از چهره هاي بسيار نزديك به جريان مشايي بوده، رئيس جمهور پس از اطلاع از اين تصميم وزير اطلاعات از وي خواسته به «علت عزل بدون هماهنگي معاون خود» استعفا بدهد و خبر استعفاي ايشان را در جلسه همان شب هيئت دولت اعلام مي كند اما، از آنجا كه بركناري وي كاملاً بدون هماهنگي و حتي اطلاع رهبر معظم انقلاب بوده، ايشان با ارسال پيامي براي رئيس جمهور مخالفت خود را با اين تصميم اعلام و دستور منتفي شدن آن را صادر كرده اند.
خبر پذيرش استعفاي مصلحي از سوي رئيس جمهور حدود ساعت 21 يكشنبه شب در سايت رياست جمهوري و ايرنا منتشر شد.
پس از اطلاع از اين جريانات، انتظار محافل اصولگرا تا پايان روز يكشنبه اين بود كه فرمان رهبري از سوي رئيس جمهور هر چه سريع تر اجرايي شود اما نه فقط اين اتفاق نيفتاد بلكه علي اكبر جوانفكر مديرعامل ايرنا - كه به تازگي روزنامه ايران را هم تصاحب كرده- هم در وبلاگ شخصي خود و هم در سايت خبرگزاري رسمي دولت به انتشار مطالبي پرداخت كه ثابت مي كرد جريان انحرافي درون دولت باز هم مانند ماجراي انتصاب اسفنديار مشايي به معاونت رئيس جمهور قصد بازيگري هاي آنچناني دارد. خبرگزاري ايرنا در ساعت 25/2 دقيقه پس از نيمه شب در گزارشي مدعي شد كه اساسا تا پايان روز يكشنبه هيچ دستوري از جانب رهبري مبني بر مخالفت با بركناري مصلحي به دولت واصل نشده است! جوانفكر هم كه مثل هميشه در مقام يگانه مدافع سينه چاك مشايي كه خود را موظف به دفاع از هر چيزي مي داند ظاهر شده بود در مطلبي روي وبلاگ خود انتشار اخباري مبني بر مخالفت رهبري با بركناري وزير اطلاعات را توطئه رسانه هاي «دروغ پرداز» و «اقتدارگرا» (صفت مورد علاقه باند مشايي براي مخاطب قرار دادن اصولگرايان) عليه دولت خواند و با اين بهانه كه هنوز سايت رسمي رهبري خبري در مورد دستور ايشان خطاب به دولت منتشر نكرده، نتيجه گرفت «حركت هايي مشكوك» عليه دولت در حال رخ دادن است.

اين ماجرا تا ظهر روز دوشنبه ادامه يافت تا اين كه در ساعت 20:13 روز دوشنبه ايرنا به ناگهان خبري منتشر كرد كه در آن آمده بود موضوع دستور رهبري به دولت را پي گيري كرده و برايش «محرز» شده كه رهبري مخالف عزل مصلحي بوده اند. اگرچه اين خبر بسيار ديرهنگام بود ولي با انتشار آن اين اميد به وجود آمد كه دولت تصميم به اطاعت سريع و بي حاشيه از فرمان رهبري گرفته و ماجراي معاون اولي مشايي تكرار نخواهد شد. اما پس از حدود يك ساعت اين اميد به طور كامل نااميد شد چرا كه ايرنا اين خبر را به طور كامل از خروجي خود حذف كرد!

انتشار و سپس حذف اين خبر حاوي معاني بسيار مهمي بود. اصل انتشار اين خبر نشان مي دهد بهانه هايي مانند اين كه سايت رهبري مطلب را منتشر نكرده و... كاملا بي وجهه است و جريان انحرافي درون دولت كاملا نسبت به دستور رهبري آگاهي دارد و حذف آن علامت مهم تري بود كه ثابت مي كرد بازي هاي ديگري در راه است. برخي منابع به كيهان گفتند حذف اين خبر به دستور مستقيم جوانفكر- كه در خارج از كشور به سر مي برد- صورت گرفته است. از لحظه حذف اين خبر تا زمان تنظيم اين گزارش هيچ اتفاق خاصي رخ نداده و دولت خبر يكشنبه شب خود مبني بر عزل مصلحي را اصلاح نكرده است. آخرين پديده قابل ذكر يادداشتي است كه سايت محرمانه نيوز(وابسته به مشايي) غروب دوشنبه منتشر كرد در اظهارنظري نبوغ آميز به مصلحي حمله نمود كه چرا بدون هماهنگي با رهبري استعفا كرده است!!
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۲
غیر قابل انتشار: ۷
برادرزاده دائی جان ناپلئون
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۱/۳۰
2
11
آه که اینطور ، چه توطئه کثیفی ، میدونستم همش زیر سر این مشائیه الآن به دائی جان ناپلئون میگم حسابشو برسه
محمود
|
Germany
|
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۱/۳۰
10
12
حمایت بیش از اندازه رییس جمهورازمشایی ودرمقابل جبهه گیری علیه مشایی چیست ؟آیا فقط مشکل جامعه ما همین است؟چه به گرانی تورم وبیکاری توجهی نمی شود؟؟؟
mehdi
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۱/۳۰
1
23
والا آدم نمیدونه چی بگه خدا ایران رو حفظ کنه.بیچاره مردم.بیچاره ایران.
ناشناس
|
Canada
|
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۱/۳۰
3
1
khodaeesh ,Moslhy kheily sadeh o cholombare vasye in poste mohem!!!!!to mosahebhash adam koly mikhandeh
ايران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۱/۳۱
7
4
مشايي كيست ؟مشايي چيست ؟ مشايي از كجا آمده است؟
مشايي به كجا ميرود؟
#@زنده باد مشايي@#........
احسان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۱
5
6
مطمئن باشيد فرزندان هوشيار انقلاب به جريان انحرافي اجازه منحرف كردن مسير انقلاب را نخواهند داد
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۱
4
6
عزیز برادر چرا اینقدر به مشایی میدان میدی که آبروتو ببره. اینقدر آدم با ارزشی نیست . لطفا حذفش کن تا هم خیال خودت آسوده بش هم خیال دوستداران انقلاب و امام و حضرت آقادامت عزه.
دوست دار ولایت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۲
6
8
مرگ بر ضد ولایت فقیه
نظرات بینندگان