arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۸۱۸۲
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۲۱ - ۰۱ آذر ۱۳۹۴

هفته پر تردد بین تهران و باکو

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

با توجه به سفرهای مقامات ایران و جمهوری آذربایجان، هفته اول آذر،به هفته‌ای پر تردد بین تهران و باکو تبدیل شد.

بخش رسانه‌ای سفارت ایران در آذربایجان اعلام کرد: در آغاز این هفته ناطق علی‌اف، وزیر انرژی جمهوری آذربایجان به‌عنوان نماینده این کشور برای شرکت در سومین اجلاس سران گازی مجمع کشورهای صادرکننده گاز به تهران سفر می‌کند. جمهوری آذربایجان در اولین روز برگزاری این مجمع به عنوان عضو ناظر مجمع کشورهای صادرکننده گاز پذیرفته شد. ناطق عباس اف معاون وزارت انرژی این کشور نیز برای شرکت در اجلاس کارشناسان مجمع به تهران آمده است.

صبح سه شنبه سوم آذر ماه اسماعیل نجار قائم مقام وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران،برای نظارت بر مانور چگونگی مقابله با حوادث غیرمترقبه در دریای خزر به باکو سفر می‌کند.این سفر به دنبال دعوت رسمی کمال الدین حیدراف وزیر حوادث غیرمترقبه جمهوری آذربایجان انجام می‌شود.

صبح چهارشنبه چهارم آذر ماه نیز علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش برای شرکت در سی و ششمین شورای اجرایی سازمان علمی، آموزشی و فرهنگی کشورهای اسلامی با حضور وزیران عضو کمیسیون ملی آیسسکو به جمهوری آذربایجان سفر می‌کند.بیش از 50 کشور اسلامی در اجلاس آیسسکو در باکو حضور خواهند داشت.

بنا بر این گزارش هیأت مقدماتی جمهوری اسلامی ایران به سرپرستی خلیل الله بابالو قائم مقام وزیر و رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور آموزش و پرورش نیز امروز یکشنبه برای شرکت در شورای اجرایی آیسسکو وارد باکو شد .

در عین حال جمعی از خبرنگاران شهرستان مرزی بندر آستارا نیز پس از سفر استاندار گیلان به باکو ،در قالب یک هیئت رسانه‌ای از گیلان وارد کشور آذربایجان شده و برنامه‌های خود را با دیدار از اماکن مذهبی، تاریخی، اقتصادی و گردشگری شهر باکو آغاز کردند. این هیات رسانه‌ای که متشکل از خبرنگاران خبرگزاری‌های مهر، صدا و سیما، فارس و هفته‌نامه‌های پیام آستارا و بهار گیلان بودند، جهت آشنایی با ظرفیت‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، تاریخی و گردشگری جمهوری آذربایجان ، وارد شهر باکو پایتخت این کشور شدند.

این هیات رسانه‌ای در بدو ورود به باکو با حضور بر مزار «حیدر علی اف» و نثار گل و قرائت فاتحه به مقام رییس جمهور فقید جمهوری آذربایجان ادای احترام کرد.

خبرنگاران شهرستان مرزی بندر آستارا همچنین در گلزار شهدای شهر باکو حضور یافته و با اهدای گل یاد جان باختگان حادثه ۲۰ ژانویه جمهوری آذربایجان را گرامی داشتند.

منبع: ایسنا
برچسب ها: باکو ، مرز ، فاتحه ، گردشگری
نظرات بینندگان