arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۸۲۰۴
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۰۹ - ۰۲ آذر ۱۳۹۴
المیادین:

دیدار رهبران ایران و روسیه، نقطه عطفی در تاریخ روابط بین الملل / محور شرق علیه آمریکا قدرتمندتر می شود

کشورهای غربی تلاش می کنند این مسئله را القاء کنند که اختلافاتی میان تهران و مسکو درباره سوریه وجود دارد و حتی برخی از کشورهای غربی رقابت میان روسیه و ایران را در سوریه مدعی شده بودند ولی دیدار رهبران روسیه و ایران تاکید می کند ائتلاف و هم پوشانی قوی در روابط این دو قدرت در شرق جهان وجود دارد. ماهیت روابط نظامی، اقتصادی و هسته ای بیانگر این روابط قوی است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دیدار رهبران ایران و روسیه، نقطه عطفی در تاریخ روابط بین الملل / محور شرق علیه آمریکا قدرتمندتر می شود؟

غالب قندیل رئیس مرکز مطالعات شرق جدید گفت: دیدار رهبران ایران و روسیه نقطه عطف مهمی در تاریخ روابط بین الملل خواهد بود.

غالب قندیل در گفتگو با المیادین درباره سفر ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به ایران اظهار داشت: این سفر از اهمیت زیادی برخوردار بوده و بیانگر روابط مستحکم ایران و روسیه و شراکت دو کشور بوده که از سالها قبل آغاز شده است.

وی افزود: این شراکت مبتنی بر مقابله با یکجانبه گرایی آمریکا در جهان است و امروز این شراکت به شکل مبارزه با تروریسم تبدیل شده است. از زمان تجاوز منطقه ای و بین المللی به سوریه، ایران و روسیه در کنار سوریه ایستاده اند.

این تحلیلگر ادامه داد: کشورهای غربی تلاش می کنند این مسئله را القاء کنند که اختلافاتی میان تهران و مسکو درباره سوریه وجود دارد و حتی برخی از کشورهای غربی رقابت میان روسیه و ایران را در سوریه مدعی شده بودند ولی دیدار رهبران روسیه و ایران تاکید می کند ائتلاف و هم پوشانی قوی در روابط این دو قدرت در شرق جهان وجود دارد. ماهیت روابط نظامی، اقتصادی و هسته ای بیانگر این روابط قوی است.

وی گفت: ولادیمیر پوتین و رهبر عالی ایران دیدگاه مشترکی درباره آینده روابط بین الملل دارند. بنابراین نشستی که میان این دو در تهران برگزار خواهد شد نقطه عطف مهمی در تاریخ روابط بین الملل و استحکام محور شرقی مقابله با سلطه جویی یکجانبه آمریکایی است، محوری که در حال نبرد با تروریست های تکفیری است.

وی در پاسخ به این پرسش که برخی از روزنامه ها از بررسی سرنوشت بشار اسد رئیس جمهور سوریه در دیدار رهبران ایران و روسیه خبر داده اند،گفت: این خبرها بیانگر آرزوهای آمریکا ، ترکیه و سعودی های احمق است.
نظرات بینندگان