arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۸۲۴۷
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۰ - ۰۲ آذر ۱۳۹۴

هشدار قاضی به بابک زنجانی: برای آخرین بار هشدار می دهم، قبل از صدور حکم بدهی خود را بپردازید / زنجانی: همه درست می گویند به جز من

چهاردهمین جلسه رسیدگی به اتهامات متهم ردیف اول پرونده فساد نفتی دقایقی پیش در شعبه 15 دادگاه انقلاب و به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
چهاردهمین جلسه رسیدگی به اتهامات متهم ردیف اول پرونده فساد نفتی دقایقی پیش در شعبه 15 دادگاه انقلاب و به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد.
 
به گزارش «انتخاب» به نقل از خبرگزاری ها، وکیل شرکت نفت در مقابل اظهارات بابک زنجانی تاب نیاورد و گفت:برخی اوقات ما نمی توانیم در مقابل دروغ های اقای زنجانی بایستیم و جواب دروغ های او را ندهیم، پیمانکاران ما مشکل نقدینگی دلار و یورو داشتند وگرنه که ما در داخل وون و ریال داشتیم.

وی افزود: اقای زنجانی مسئولان ما را فریب داد، زنجانی گفت من بانک دارم و می توانم مطالبات پیمانکاران شما را به یورو و دلار بدهم.هیچ یک از مطالبات ما به صورت یورو و دلار پرداخت نشد.برخلاف اظهارات کذب بابک زنجانی به محض اینکه پول به حساب ایشان واریز شد شرکت HK دستور پرداخت را صادر کرد اما پنج ماه این پول پرداخت نشد.
 
قاضی صلواتی گفت:آقای زنجانی برای بار آخر به شما هشدار میدهم که قبل از صدور حکم دادگاه مبلغ بدهی خود به وزارت نفت را پرداخت کنید. اقدامات شما تاکنون مؤثر نبوده است.به وکلای داخلی و خارجی خود برای پرداخت بدهی تا پیش از صدور حکم دادگاه اطلاع دهید.
 
قاضی صلواتی همچنین در واکنش به اعتراض بابک زنجانی مبنی بر آگاه نبودن نماینده دادستان گفت:آقای زنجانی فقط شما درست می گویید؟ نماینده دادستان و وکیل شرکت نفت درست نمی گویند؟

بابک زنجانی در پاسخ گفت:همه شما درست می گویید به جز من.

نجفی معاون دادستان تهران گفت:۷ جلسه است که همه را نادان و جاهل و ناآگاه به امور بانکی خطاب کرده ای و خودت را عالم می دانی.

بابک زنجانی در ادامه جلسه دادگاه گفت:یوروسف در اوکراین بهی دفاع میکند جستجوی ساده در فضای مجازی نشان می دهد شرکت یوروسف بیست سال پیش در فرانسه ثبت شده است و مدیر ان یک خانم است و مدیر ان "ر-ب" نیست.

وی افزود: بانک HSBC یک بانک انگلیسی است. در مهر شرکت یوروسف غلط املایی وجود دارد.مبالغ میلیارد یورو و میلیارد دلاری که در دادگاه عنوان می شود(۸ میلیارد و ۲۷۰ میلیون یورو)مبالغ بسیار بزرگی هستند.

زنجانی اضافه کرد: بودجه کشور تاجیکستان در سال ۲۰۱۴ یک میلیارد و ۹۲۳ میلیون یورو بود، این صرفا یک مقایسه است.با دو سند صوری ۱۶ میلیارد و ۵۴۰ میلیون یورو پول خلق کرده اند. در ایمیل ها املا ماه دسامبر به جای اینکه با C نوشته شود با S نوشته شده. در برگه های شرکت یوروسف فقط به اسم شرکت اکتفا شده است و هیچ ادرسی دیده نمی شود.

وکیل بانک مسکن گفت:آقای زنجانی گفته اند حکمی علیه بانک مسکن و نفت گرفته اند.

وی افزود: اخیرا فکسی از طرف بانک اسلامی مالزی برای ما ارسال شده است که هیچگونه حکم محکومیتی نیست، حتی اظهارنامه هم محسوب نمی شود. موضوع گرفتن حکم یک میلیارد یورویی علیه بانک مسکن تکذیب می‌شود.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۲
ahad
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
3
15
ملت دارن از گرسنگی رنج میبرن بعد آقا حتی قبول نداره مجرمه...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
0
4
:)
ناشناس
|
Germany
|
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
0
11
بالاخره معلوم نيست كه اين سريال كي تموم ميشه ؟
mojtaba
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
0
14
باید کسانی که راهها را با فرمانهایشان برای این فساد هموار کرده اند با مفسد مجازات کرد و لاغیر.
نظرات بینندگان