arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۸۶۳۳
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۶ - ۰۳ آذر ۱۳۹۴

تعطیلی اصلی ترین بنادر مسافری کشور به علت طوفان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
با نامساعد شدن دریا بنادر مسافری استان تا آرام تر شدن وضعیت جوی تعطیل اعلام شد.

به نقل از بنادر و دریانوردی هرمزگان،  در پی ورود سامانه ناپایدار جوی به استان هرمزگان، وزش باد شدید و مواج شدن دریا، ترددهای دریایی از طریق اصلی ترین بنادر مسافری کشور تا اطلاع ثانوی متوقف شد. 

محمد محسنی مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرشهید باهنر ضمن اعلام خبر توقف تردد تمامی شناورها بین بنادر مسافری شهید حقانی بندرعباس، شهید ذاکری قشم و بندرگاه هرمز از صبح روز گذشته تاکنون در راستای افزایش ایمنی سفرهای دریایی، افزود: وزش باد شدید و کاهش دید افقی، شرایط را برای تردد تمامی شناورهای مسافری نامساعد کرده و تا رسیدن به وضعیت عادی، هیچ گونه تردد مسافری از این بنادر انجام نخواهد شد.

این مقام مسئول از هموطنانی که قصد سفر به جزایر قشم و هرمز را دارند خواست تا به هیچ وجه از مبادی غیر مجاز و با شناورهای غیر استاندارد استفاده نکنند. هموطنان در صورت ضرورت می توانند از مسیر دریایی بندر پهل و لافت –در فاصله ٧٠کیلومتری غرب بندرعباس- به جزیره قشم تردد کنند.

تعطیلی بنادر مسافری غرب استان هرمزگان

محمود صابری مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه که راهبری بنادر مسافری غرب استان را بر عهده دارد، نیز اعلام کرد: از صبح امروز( سه شنبه) به دلیل وزش بادهای شدید و طوفانی شدن دریا، تردهای مسافری از بندر لنگه متوقف شده است. در ساعات بعد از ظهر امروز سایر بنادر غرب استان شامل بنادر آفتاب، کیش و چارک نیز تعطیل شدند.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه بر رعایت نکات ایمنی در شرایط اضطراری همچون طوفان تاکید کرد و از شناورها خواست تا اطلاع ثانوی از انجام سفر دریایی خودداری کنند. در صورت مناسب شدن شرایط آب و هوایی، فعالیت مجدد شناورها در بنادر غرب هرمزگان از سرگرفته خواهد شد.

تردد به جزیره قشم صرفا از بنادر پهل و لافت

سیدباقر موسوی مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم نیز در همین رابطه، اظهار داشت: به منظور حفظ جان مردم، از صبح روز گذشته جابجایی مسافران بین بندر شهید ذاکری قشم به بنادر شهید حقانی و هرمز تا اطلاع ثانوی متوقف شده است.

وی ضمن بیان این مطلب که مسافران برای ورود و خروج از قشم می توانند از طریق بندر پهل و لافت تردد کنند، گفت: در حال حاضر خدمات دهی به مسافران در این مسیر در حال انجام است.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم همچنین در بخش دیگری از سخنان خود از تعطیلی تمامی اسکله های گردشگری این جزیره در شرایط فعلی آب و هوایی، خبر داد.

لازم به ذکر است، اداره کل هواشناسی هرمزگان در اطلاعیه شماره 38 برای سه روز آینده(سه شنبه تا پنج شنب) احتمال بارش پراکنده در مناطق دریایی و جزایر خلیج فارس، افزایش سرعت وزش باد، گرد و غبار، کاهش نسبی دما و مواج بودن دریا پیش بینی کرده است.

گفتنی است، محدودیت ترددهای دریایی از سوی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان هر ساله در فصول پاییز و زمستان که دوره زمانی رونق سفرهای دریایی محسوب می شود، به دلیل نامساعد شدن شرایط جوی به ویژه وزش باد محلی "نأشی" (نعشی) اعمال می شود تا سلامتی جان مسافران و گردشگران به مخاطره نیفتد. 

یادآور می شود، استان هرمزگان با برخورداری از زیرساخت های مناسبی همچون ١٠ بندر مسافری و پیشرفته ترین ناوگان مسافری دریایی کشور با بیش از ٨٠ شناور(لندینگ کرافت و مسافری) و ظرفیت افزون بر شش هزار صندلی، بیش از ٩۵ درصد کل حمل و نقل مسافران در آب های سرزمینی ایران و ١٠٠ درصد حمل خودرو به مقصد جزایر خلیج فارس را بر عهده دارد.

منبع: مهر
نظرات بینندگان